Los alcaldes califican de 'brutal' el recorte y consideran que la Xunta desea 'eliminar os servizos sociais de base'

La reducción de subvenciones a la ayuda domiciliaria supera el 70%

Un grupo de mayores, ayer, en el Centro Sociocomunitario de Carballiño. (Foto: MARTIÑO PINAL)
Los municipios de la provincia verán reducidas una media de más del 70% con respecto a 2010 las subvenciones que concede anualmente la Xunta para el servicio de ayuda a domicilio a personas necesitadas, puesto en marcha con personal y fondos propios de los concellos durante la última década.
'Nós pensamos que un recorte dun 20 ou un 25% sería asumible, pero vemos que supera o 75%', señala el alcalde de Ribadavia, el socialista Marcos Blanco. El regidor considera que con esta medida se ponen en peligro 'non só os postos de traballo, senón tamén o propio servizo, xa que dá a impresión de que a Xunta desexa suprimir a axuda económica o ano que vén'.

El alcalde de Boborás, Cipriano Caamaño, del PP, comenta que todavía no ha llegado a su Concello la notificación de subvención correspondiente a este año, pero asegura que 'a Xunta pecaría de irresponsabilidade se recorta as axudas á xente máis necesitada, que son as persoas maiores'. Añade que 'nesto non poden fallar os gobernos autonómicos, xa que se estaría a demostrar que son innecesarios e basta con ter un Goberno central e as Deputacións'. Caamaño concluye que 'todos debemos facer un esforzo neste tempo de crise, pero non á conta dos máis desfavorecidos'.

Por su parte, el alcalde de Castrelo de Miño, Xurxo Rodríguez, del BNG, mantendrá una reunión con el resto de regidores de la Mancomunidade de Concellos de O Ribeiro para conocer el futuro del servicio de asistencia a domicilio.

'Nós temos este servicio por conta do organismo mancomunado e aínda non sabemos se vai poder seguir funcionando', indica el regidor nacionalista. Asegura haber recibido llamadas de otros alcaldes, 'que me comunicaron rebaixas nas subvencións superiores ó 70%'. Xurxo Rodríguez considera 'brutal e desproporcionado' el recorte aprobado por la Xunta, 'porque atenta claramente contra a estabilidade dos servizos sociais de base'.

Los alcaldes consultados destacan la proliferación de este tipo de reducciones, como es el caso del sistema educativo, con eliminación de ayudas para la compra de libros o en los comedores.

Te puede interesar