El PSdeG asegura que el presidente de la Diputación busca un solar para que una 'empresa amiga contamine a provincia'

Baltar destaca la idoneidad de Xinzo para instalar la planta de basura

Parque empresarial de Xinzo, en el que se podría emplazar la planta de residuos. (Foto: XESÚS FARIÑAS)
El presidente de la Diputación de Ourense, José Luis Baltar, reiteró ayer la idoneidad de Xinzo como lugar para emplazar la planta de tratamiento de residuos en el sur de Galicia. 'Ten todas as opcións porque é o lugar idóneo', aseguró, al tiempo que se preguntaba 'onde están os estudos científicos que din que a planta vai afectar á colleita da patata na comarca da Limia?'.De este modo, salía al paso de unas declaraciones del senador del BNG Xosé Manuel Pérez Bouza, que se oponía el jueves a la ubicación de la planta por la 'degradación' que provocaría en un cultivo que es clave para la economía de la zona. El presiden
'Ten todas as opcións porque é o lugar idóneo', aseguró, al tiempo que se preguntaba 'onde están os estudos científicos que din que a planta vai afectar á colleita da patata na comarca da Limia?'.De este modo, salía al paso de unas declaraciones del senador del BNG Xosé Manuel Pérez Bouza, que se oponía el jueves a la ubicación de la planta por la 'degradación' que provocaría en un cultivo que es clave para la economía de la zona. El presidente de la Diputación señaló que si bien 'PSOE e BNG opóñense porque están representando o seu papel', lo cierto es que 'non existe planta de tratamento que non contemple a incineración. O 90% da basura aprovéitase, o 5% úsase para compostaxe, pero hai un 5% que só ten dúas saídas: ou quéimase ou almacénase', concluyó Baltar.

Desde el PSdeG, el diputado autonómico Juan Carlos Francisco Rivera manifestó la 'rotunda oposición' de su partido a la planta 'porque nunhas comarcas eminentemente agrícolas suporía a ruína dos sectores produtivos propios, a pataca e o cereal na Limia e o viño en Monterrei'. Tras una reunión mantenida ayer en Verín para analizar los efectos de la planta, Rivera anunció 'a presentación de iniciativas parlamentarias para que o conselleiro de Medio Ambiente, Agustín Hernández, aclare dunha vez por todas onde se vai ubicar a incineradora'. Según Rivera, construir la planta en Xinzo tendría 'un efecto expansivo que afectaría tamén á comarca de Monterrei. Habería un efecto dominó'. El diputado socialista criticó a Baltar por 'servilismo', al buscar 'polas aldeas un solar para unha empresa amiga que contaminará os ríos e a terra durante 50 anos'.


CRÍTICAS ECOLOGISTAS

La asociación ecologista Coto do Frade se sumó ayer al debate para 'exigir' que se diga 'abertamente cales son o tipo de negocacións levadas a cabo na procura dun lugar para a macroplanta incineradora'. Coto do Frade manifestó el 'absoluto escurantismo levado a cabo pola Administración no tema dos residuos e a ubicación da planta incineradora do sur de Galicia', y que va a deparar 'un enfrontamento entre a poboación galega'.

Te puede interesar