Festivales y romerías fijan ya la mirada en el verano de 2022

photo_camera La Festa da Istoria volvió a celebrarse este año, tras el parón obligado por el covid. (MIGUEL ÁNGEL)
La provincia recuperó eventos, pero todavía limitados: público sentado, aforos limitados y mascarillas

El calendario veraniego ourensano recuperó este 2021 fechas tan relevantes como la Festa da Istoria de Ribadavia o el Esquecemento de Xinzo, en un intento de avanzar, poco a poco, hacia la normalidad. Pese a las rígidas medidas sanitarias derivadas de la pandemia, gran parte de los organizadores de festivales y romerías decidieron dar un paso adelante. 

Ahora, miran ya hacia el verano de 2022 con la esperanza de un escenario distinto, con menos restricciones. “Ogallá poidamos recuperar aforos”, dice Roberto Pascual, director de la MIT. “Un xa parece que non quere facerse ilusións, pero esperemos que a situación sexa moito mellor”, dice Iván Prado, de Civitas Limicorum, organizadores del Esquecemento.

El objetivo de este año era claro para los que faltaron en 2020: volver a encontrarse con el público. “Non queriamos que se perdera o espíritu entre a xente, sobre todo na poboación de Ribadavia. O último fin de semana de agosto leva sendo a Istoria dende hai 32 anos, había que volver tocar esa tecla”, explica Miguel Blanco, presidente de la Fundación Festa da Istoria. Iván Prado también recalca la importancia de volver. “Nós esta festa sentímola, e non queriamos perder a continuidade”, señala. “Pode parecer mellor non organizar nada, pero non é responsable co público nin coa economía local”, asegura Roberto Pascual.

En el caso del OurenRock Sound, la Mostra Internacional de Teatro (MIT) de Ribadavia o el Arteficial, esta fue la segunda cita tras el covid. Los organizadores optaron por versiones “simbólicas” el verano pasado, en formatos “xs”. “Pero estabamos moi preocupados por se  todo saía ben”, reconoce Jesús Veiga, parte del Arteficial. “O noso lema era aplazar e non cancelar, a cultura é segura. Este ano tiñamos xa a experiencia do pasado e todo máis fácil”, apunta Rubén Álvarez, del OurenRock. Las tres programaciones se vieron notablemente reducidas y los espacios, en algún caso, tuvieron que cambiar.

CÓMO ADAPTARSE

El mayor reto de los organizadores ha sido cómo adaptar su propuesta a las limitaciones. El público de los conciertos debe estar sentado en sillas, los aforos se deben adecuar a los estipulados por la Xunta (cambian según la incidencia del concello), el uso de mascarilla es obligatorio, los puestos de hostelería deben respetar la normativa… la lista de obligaciones es larga. 

“É un triple esforzo engadido: tanto coas compañías coma cos traballadores coma no momento de entrar o público. Tivemos que tomar número de telefóno e nome de todas as persoas asistentes aos recintos…”, explica Roberto Pascual. “Nós tivemos que mudar de localizacións na vila para adaptarnos á situación, intentando non perder o espíritu do festival”, señala Veiga. 

En el caso del Arteficial, la situación sanitaria potenció la búsqueda de grupos próximos: “Encántanos o que se está facendo en Galicia e en Portugal, así que decidimos apostar polo máis cercano”. Además, temían otros riesgos asociados a los eventos festivos, como aglomeraciones en el exterior de los recintos.“Procuramos non usar a palabra festa para que non levara a enganos, estabamos preocupados polo que puidese pasar, se se desbordaban as previsións, se ao final provocaba efectos colaterais indesexados coma o botellón…”, apunta Miguel García.


El comportamiento del público, clave


Al margen del esfuerzo de los organizadores por adaptarse a la situación sanitaria, el comportamiento del público es clave para conseguir una celebración segura. “Pese ao medo que tiñamos por se había botellón, ao final non sucedeu, e foi unha experiencia positiva, tanto para nós coma para os voluntarios e para o público”, explica Miguel García, de la Festa da Istoria. “No noso caso non somos un macroevento, e o certo é que toda a xente que asistiu as funcións se comportou de forma moi responsable”, señala Roberto Pascual, de la MIT. “A xente xa está acostumada ás limitacións, e ao final respétanas porque tamén queren asistir a festivais, ver música en directo…”, apunta Uxía Estévez, parte de la organización del Arteficial. La participación fue elevada en todos los eventos, aunque dentro de los aforos limitados. “A resposta do publico foi exemplar, cumplindo todas as normas escrupulosamente. A asistencia do venres foi mais baixa, pero o sabado venderonse todas as entradas e o domingo poucas quedaron sen vender, polo que os resultados son positivos”, comenta Rubén Álvarez, del OurenRock Sound.

De cara al próximo verano, los organizadores esperan que las restricciones sanitarias sean menores, pero cuentan ya con la experiencia positiva previa: el disfrute del público es compatible con las normativas. “O espíritu xa quedou activado desta edición, así que o ano que vén é tan sinxelo como volver a poñelo en marcha, está claro que a xente ten ganas de seguir celebrando a Istoria”, apunta Miguel García. “Vémonos o ano que vén”, dice Álvarez.

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