INCENDIO

Una hora esperando ayuda

CASA
photo_camera Inés González y su marido limpian los destrozos tras sofocar el incendio.

Una familia de Coles tardó una hora en recibir asistencia para sofocar el incendio declarado en el tejado de su casa. El 112 tardó en contestar cinco minutos y movilizó al GES de Pereiro en vez de a Protección Civil de Coles.

Inés González, vecina de Coles, se recupera aún del susto que vivió el sábado después de registrarse un incendio en su casa de Villerma. La afectada critica la tardanza de la central del 112 en responder a su llamada y la de los equipos de emergencia en llegar.  Según la propietaria, su calvario duró cerca de una hora. Fue su propio hijo el que sofocó el fuego originado en el tejado, con vigas de madera, a raíz de un cortocircuito."A que chamou ao 112 foi a miña filla. Eran sobre as 19,30 horas. Colleron a chamada pero só contestaban 'os operadores están ocupados' e así durante cinco ou seis minutos ata que nos atenderon". 

Una vez que dieron la voz de alarma, los equipos de emergencias se demoraron. Intervino el Grupo de Emergencias Supramunicipales de Pereiro de Aguiar y no se avisó a Protección Civil de Coles. "Tardar, tardaron. As cousas como son. Debían ser as 19,30 horas cando chamamos e ata as 20,30 non viñeron. De feito, cando chegaron os bombeiros nin unha gota de auga gastaron", lamenta Inés González. Durante la madrugada del sábado, esta familia estuvo pendiente de si reactivaba el incendio. "Non durmimos nada en toda a noite. Ademais temos a unha nena pequena de dous anos e dábanos moito medo de que quedase algo e se volvese propagar". 
Por su parte, el alcalde de Coles, Manuel Rodríguez, critica que no se avisase a Protección Civil de Coles. "Eu chamei ao 112 e dixéronme que só está unha persoa para atender as emerxencias e que non lle deu tempo de avisar". El regidor afirma que las relaciones entre trabajadores y Xunta está repercutiendo en el servicio. "Nestes momentos, o problema que teñen está repercutindo nos veciños. Houbo unha emerxencia e non se movilizou aos protocolos. Puido ser unha desgracia. Neste caso non pasou nada pero estamos no aire neste tema", añade.

De esta forma, el alcalde socialista pide una solución. "Teñen que dar unha solución inmediatamente, sobre todo neste tempo cos incendios que hai", concluye.
Por otro lado, los bomberos de San Cibrao tienen constancia de la demora sufrida por los usuarios del 112 a la hora de ser atendidos. "A xente queixase nos últimos días de que tardan en collerlle o teléfono. A nós cando nos chaman, non nos afecta. A resposta é inmediata", indica su responsable, Miguel Varela. 

Las últimas quejas de las que tienen conocimiento ocurrieron esta última semana. "Nas últimas gardas, tiven dúas intervencións e os afectados díxéronme que tardaron en collerlle o teléfono", añade. Se trataba de un incendio en un vehículo  y un accidente de tráfico en Paderne.

Te puede interesar