El escultor espera que, tras acondicionar el asentamiento del nacimiento en la capilla, las piezas ganen visibilidad

Arturo Baltar afirma que su belén lucirá 'renovado' tras la reforma

Casi tres décadas después de su montaje en la capilla de los santos Cosme y Damián, el escultor Arturo Baltar ve su célebre belén 'desfeito, porque se desmontou todo e agora se van facer unhas pequenas reformas coas que coidamos que vai gañar vistosidade'. Aunque no quiere adelantar detalles del proyecto, el artista confirma que 'se vai remodelar todo, mellorar a paisaxe, que se deteriorou co paso do tempo, e algunhas cousas que aínda estamos vendo como as facemos'.
El escultor, que espera que esté todo montado unos días antes de la próxima Navidad, afirma que 'non podo anticipar moito porque aínda hai dúbidas nalgunhas cousas', si bien adelanta que 'se van meter na casa do lado (el museo) outra serie de conxuntos que nunca estiveron no belén e serán un complemento máis'. De hecho, y aunque ha perdido la cuenta del número de piezas que componen el belén -que empezó con 13 en 1967, exponiéndose entonces en la Praza Maior- sí afirma que añadirá una más tras la remodelación.


'COMPLETA LIBERDADE'

Aunque el museo estará listo en diciembre, Arturo Baltar sospecha que el jardín anexo -que se pretende musealizar- probablemente no quedará ultimado para esas fechas. En todo caso, asegura que la esencia de su museo será la temática 'belenística e tamén unha serie de conxuntos que son da vida natural e campesina propias de aquí, que están xa desaparecendo e quedarán un pouco de testemuña de cousas que foron, como oficios'. El artista reconoce tener 'completa liberdade (para organizar el museo), así que os fallos, se os hai -que os haberá-, serán meus'.

En este sentido, su descripción del museo arranca del propio edificio, 'son como tres pequenas plantas e se van adaptar as cousas (sus obras) ó que hai, quedando un pouco separado do belén'. Sobre la rehabilitación de la capilla, aclara que 'atañe unicamente ó asentamento do belén, desfacendo cousas e volvendo compoñelas e facendo algunha serie de variacións' con el objetivo de que 'se vexan mellor as pezas e mellorar todo un pouco'.

Con la ilusión del proyecto, Arturo Baltar espera que su belén, todo un clásico en la ciudad, 'quede mellor, renovado, diga máis do que dicía, pero iso está por ver'. Por eso, es cauto. 'Espero quedar ó menos conforme, hai que ver o resultado despois...', concluye.

Te puede interesar