El Campus se va de excursión por Galicia

Las propuestas son variadas. Octubre comienza con un paseo por O Ribeiro y continúa en las termas de Outariz. Noviembre recorre la Serra do Galiñeiro mientras que diciembre transcurre al lado del río Loña para conocer sus 'muíños'. Tras el parón navideño, en febrero los caminos son los del castro de Santa Tegra y Montederramo. Marzo se acercará a San Salvador dos Penedos y la zona del Cañón del Sil. Abril visitará el recién estrenado parque de Campo Lameiro.
Mayo, el último mes, recorrerá un tramo de la Vía da Prata y O Morrazo.
Son las 11 propuestas de las 'Rutas culturais' del Campus Universitario, que este curso alcanzan la XII edición. En ellas, a diferencia de las rutas de senderismo al uso, 'caminamos para conseguir algo: ver cultura'. Así las define José García Calvo -más conocido como Willy-, director desde el inicio de una actividad que cada curso mueve en torno a 1.000 personas procedentes de toda la Universidade de Vigo, así como otros ajenos a la institución académica.
Ninguna de las rutas tiene un recorrido menor a 20 kilómetros, una distancia 'asequible, siempre y cuando se esté bien, que no en forma'. Existen tres grados de dificultad, que se presenta como 'media' o 'media-alta' en la mayoría de los casos. A cada ruta cultural suelen acudir una media de 100 personas, cantidad 'justa para que el grupo no se desmadre', asegura Willy.

La oferta suele variar cada año, aunque hay dos 'joyas de la corona' inamovibles. Es el caso del recorrido por el Cañón del Sil y el paseo por los 'Muíños do río Loña'. Otras van cambiando, entrando y saliendo de la oferta, aunque la organización se mantiene abierta a nuevas sugerencias. Desde el año pasado han incorporado, además, la costa pontevedresa, para compensar el esfuerzo de los participantes que llegan de los campus de Vigo y Pontevedra.
Éstos 'se sorprenden porque tenemos una provincia con recursos naturales y turísticos maravillosos'. Los alumnos, profesores y demás personal universitario 'no dejan de asombrarse de lo delicioso que es pasear por Ourense'.

Tal es el éxito de la actividad, desarrollada siempre en sábado, que este año, por primera vez, ha habido lista de espera para las rutas organizadas. Uno de los puntos que más enorgullece a Willy es que requiere 'cierto sacrificio' por el madrugón y la propia caminata. Entre sus aspectos positivos, destaca su 'buena aceptación' y la 'convivencia' que surge entre los asistentes.

Por cada tres rutas, el alumno recibe un crédito ECTS en el caso del grado y dos de libre elección para las diplomaturas y licenciaturas, pudiendo alcanzar un máximo de dos y cuatro, respectivamente. Aunque, en un principio, algunos estudiantes se valen de ellos como excusa, al final 'existe una sensación de unión inconsciente'. Además, alumnos que comienzan en primero, suelen participar durante toda la carrera universitaria.

MARCOS GUIMAREY: Cambiar a hábitos de vida saudable é difícil, hai que ir pouco a pouco
Marcos Guimarey presentou o mellor proxecto na iniciativa 'Campus con vida', que pretende promover os hábitos de vida saudable. A súa proposta, 'Pegadas', foi a mellor valorada polo xurado, que deixou vacante a segunda posición e outorgou diplomas acreditativos de agradecemento a cinco alumnos.

En que consiste Pegadas?
Esta é a primeira parte do proxecto saudable. Eu traballo nun proxecto europeo chamado Afresh no que participan oito rexións da Unión. Gracias a el, estou recompilando ideas que promovan a actividade física e saudable. Igual por iso, poderíase dicir que partía con certa vantaxe (risas). En 'Pegadas' propuxen un proxecto de publicidade como a das antigas guerrillas emprazadas en puntos estratéxicos. Por exemplo, colocar diante das máquinas expendedoras unha pegatina que poña 'Quemar 250 kilocalorías son 50 minutos de carrera'. Ese tipo de mensaxes, nas que se indican as consecuencias de, por exemplo, un refresco para a saúde impactan máis. Para acompañar as pegatinas, a idea é instalar un código QR que leve a páxinas como a do Servizo de Deportes da Universidade ou permita a descarga de aplicacións para deixar de fumar. Todo está pensado tamén para as novas tecnoloxías. Nunha segunda parte do proxecto, sinalei a posibilidade de instalar un parque infantil que explicara o fenómeno físico de cada columpio.

É dicir que se trata dun proxecto global.
O nexo son as pegatinas, pero poderíase ampliar a moitos outros sitios. É un proxecto avaliable que, en principio, o Campus ten pensado poñer en marcha. O obxectivo é a loita contra o sedentarismo.

Cal sería o custo estimado para poñer en marcha esta iniciativa?
Non é moi alto, por iso teño a esperanza de que o avalíen. Os cálculos que eu fixen cifran o custo estimado entre 200 e 300 euros. O caso do parque infantil é máis complicado porque ascendería a uns 3.000 euros. De momento, non se sabe cando comezarán. Proxectos coma este non deixan de ser exportables e eu estaría encantado de cederlle a idea ó Concello.

Levoulle moito tempo redactalo.
Gracias á miña traxectoria profesional conseguimos sacalo adiante en pouco tempo. Os membros do grupo no que traballo estamos acostumados a investigar e a orixinalidade está en mesturalo todo.

A pesar de que moitos poidan non poñelo en práctica, existe maior conciencia dos hábitos de vida saudable?
No caso, por exemplo, das dietas, débese loitar contra as que non están cientificamente demostradas. O que hai que comezar a dicirlle á xente é o que de verdade significa a saúde, aínda que cambiar os hábitos é moi complicado. As mensaxes teñen que ir entrando pouco a pouco.n

Te puede interesar