GANADERÍA

Los lobos matan y devoran un ternero de 250 kilos en Maceda

canis_lupus
photo_camera Restos del ternero en la finca de Escuadro (Maceda) donde fue atacado por los lobos.

El ataque ocurrió el pasado día 25, en la finca de un ganadero situada en la Serra de San Mamede 

Los lobos atacaron y devora- ron el pasado día 25 un ternero en una finca situada en la parroquia de Escuadro, en plena Serra de San Mamede, en el concello de Maceda. El ganadero, Juan Francisco González Álvarez, recordaba ayer que "levo once anos coas vacas e todos os anos sufro algún ataque dos lobos". Señala que hasta ahora atacaban generalmente a las reses pequeñas, de pocos días, "polo que apenas quedaban restos para poder xustificar a petición dunha indemnización". Sin embargo, en esta ocasión atacaron y devoraron un ternero de nueve meses de edad y a plena luz del día. "Pesaba uns 250 kilos e apenas quedaron as patas, a cabeza y algo de pel, o que demostra que non foi atacado por un ou dous lobos, senón que tiñan que ser catro ou cinco". Francisco González lamenta la cuantía de las indemnizaciones que les concede la Xunta para compensar estos ataques.

"A axuda da Xunta non chega neste caso ós 600 euros, cando ou tiña pensado vender ese ani-mal nos próximos días e o seu prezo no mercado é de 1.200 euros", afirma González Álvarez, para añadir que "así non podemos seguir. Se queren protexer ó lobo, que o fagan", comenta el ganadero, "pero que paguen o dano que causa, porque neste caso, o que me van a dar non chega a 600 euros".

González comenta que todos los años sufre algún percance con los lobos "e hasta agora só cobrei unha indemnización". Para evitar los ataques a los animales más pequeños, decidió dejarlos en los establos con sus madres, con el sobrecoste que esto le supone. Además, cercó y protegió con pastor eléctrico todas las fincas donde tiene el ganado y este sólo sale al exterior durante el día, durmiendo por la noche en los establos. "Sin embargo, seguimos a sufrir esta sangría, que nos está levando ao límite".

El Sindicato Labrego Galego se hacía eco ayer, a través de su portavoz Anxo Pérez, de este nuevo ataque de los lobos y reclamaba a la Administración gallega que "se quere que explotacións como esta sigan desenvolvendo a súa actividade, ao tempo que garante a conservación de especies salvaxes como a lobo, debería axustar as indemnizacións ao valor real dos animais mortos e abonar os cartos no prazo máximo dun mes, ademáis de reducir os gastos e obrigas burocráticas deste proceso".

Te puede interesar