Los vecinos apoyan la ampliación del vial de Rocas

Tramo de la OU-0509 que se ampliará por las obras. (ÓSCAR PINAL)
photo_camera Tramo de la OU-0509 que se ampliará por las obras. (ÓSCAR PINAL)

Indican que los “piñeiros centenarios” fueron plantados entre los años 1973 y 1976

Los presidentes de cuatro asociaciones de vecinos del entorno del monasterio de San Pedro de Rocas lo tienen claro: “A ampliación da estrada OU-0509 é máis ca necesaria”. Los vecinos de A Cernada, Loña do Monte, Lobaces y Gomariz llevan “máis de vinte anos pelexando por esta obra, que nos fai ben tanto aos de aquí coma a todos os turistas que nos queren visitar”, indican desde la asociación de vecinos de Lobaces. Así, hacen énfasis en que tanto la Fundación Moreiras como los grupos ecologistas que la apoyan tienen “intereses persoais ocultos” en retrasar esa obra lo máximo posible. 

Además, estas cuatro plataformas se concentrarán en ese tramo de 500 metros que falta por ampliar para lograr “por fin” la ampliación de la vía y poner fin a continuos obstáculos por parte de la Fundación Moreiras y de varios grupos ecologistas. De esta forma, hacen mención a cuatro factores que justifican que se realice esta infraestructura cuanto antes, dando por supuesto además que tiene todos los permisos para estar ejecutándose.

PINOS PLANTADOS EN LOS 70

Enrique Carballo, de la asociación de vecinos de Gomariz, indica que “os piñeiros non son do país, son de Oregón”. Pero va más allá y critica la postura de Juan Carlos Moreiras, presidente de la fundación, ya que “esas árbores planteinas eu entre o ano 73 e o 76, e incluso estaba con nós o pai de Juan Carlos, Abelardo”. Carballo cuenta como se cortaron “piñeiros, carballos, amieiros; despois rozábase e plantáronse os que están agora”.

MEJORA DE LA SEGURIDAD

Tino Lorenzo preside a los vecinos de Loña do Monte y explica que “todos estamos de acordo con que é necesario ampliar a vía”. Hace especial mención a que “se veñen dous coches en direccións contrarias nesas dúas curvas tan pechadas, un deles ten que apartar, e xa houbo algún accidente por aí”. Lorenzo es buen conocedor de la situación, ya que pasa asiduamente por esa carretera con su camión y expresa que “xa tiven problemas para pasar por esa zona”. Lo cierto es que “tanto os veciños coma os turistas beneficiámonos destas obras”.

“INTERESES OCULTOS”

Domingo Gómez es el presidente de la asociación de vecinos de A Cernada y hace referencia a que “hai cousas detrás desas protestas que non se entenden”. Indica que “excepto os Moreiras, todos os demais demos os nosos terreos gratis para a ampliación da estrada sen ningún problema”. Intuye que el objetivo de la familia es “venderlle a finca completa á Deputación”. Aunque entiende que pidan más dinero por la expropiación -ya ejecutada-, no comprende que “veñan agora unhas asociacións ecoloxistas a defender o piñeiro de Oregón”.

CAMINO REAL CORTADO

Desde la asociación de vecinos de Lobaces critican a la Fundación Moreiras porque en 2013 realizaron una tala de  “máis de mil piñeiros para vender, xa que iso era unha explotación de madeira” que cortó por completo un antiguo camino real que se utilizaba para llegar hasta el monasterio. “Tiraron o muro do camiño e aínda estamos esperando a que se repare, algúns aínda nos acordamos de ir a pé por ese camiño ata o mosteiro”, manifiestan. Esa zona de corta previa “está moito máis preto do mosteiro, algo que tanto critican da ampliación”. 

Te puede interesar