Anxo Quintana: “Ibarrola deixoulle á vila unha obra iluminadora”

“Piedras y árboles” de Agustín Ibarrola, en O Rexo (Allariz)
photo_camera “Piedras y árboles” de Agustín Ibarrola, en O Rexo (Allariz)
Anxo Quintana y la alcaldesa de Allariz ensalzan la obra del artista vasco Agustín Ibarrola

Agustín Ibarrola, uno de los mayores representantes de la unión entre el arte y la naturaleza, fallecía este viernes, a los 93 años, en el hospital de Galdako (Bizkaia). Su paso por Ourense y su obra de Allariz, entre otras, lo sitúan al frente del arte fusionado con la naturaleza. 

Agustín Ibarrola llegó a Allariz en el año 1997. La promesa de una nueva productora y el clima que estaba viviendo en el País Vasco propiciaron que viese la oportunidad para asentarse en la provincia de Ourense durante un tiempo y, por supuesto, continuar desarrollando su gran talento. 

El arte de Agustín Ibarrola se caracteriza por una técnica colorida, que fusiona los pigmentos con los contornos naturales. Plasma las formas encerradas tanto dentro de los árboles como de las piedras, como si tuvieran un movimiento propio hasta que, de alguna manera, vuelve a dimensionarlos.

O Rexo

En este caso lo materializa en el bosque de O Rexo, en Allariz. Lo hizo a través de pintura biodegradable, con lo que las figuras se fueron deteriorando de forma natural con el paso del tiempo, representándolo en árboles y con más de seiscientas toneladas de piedras provenientes de canteras de toda Galicia, convirtiéndose en un gran referente artístico.

Cristina Cid, alcaldesa de Allariz quiso dedicarle unas palabras a Ibarrola: “Queremos mandarlle unha aperta a familia, unha familia na que estamos en contacto para facer a restauración de toda a obra que Ibarrola ten en Allariz. Todos temos na cabeza e no recordo  aqueles meses de intervención de Ibarrola en Allariz que supuxo que poideramos traballar de primeira mán con il. Foron uns  meses que  tiveron un gran resultado na configuración do espazo de O Rexo e tamén da posibilidade de traballar co artista da calidade e da categoría de Ibarrola que nos permitiu aprender  moito da súa obra  e de él mesmo. Un recordo maravilloso de aquela época, desa etapa e da súa obra que imos a restaurar”.

Sobre la restauración de la obra de Ibarrola, Cristina Cid avanza que “xa está feito o proxecto de intervención da propia obra. Imos manter por suposto o recordo na memoria de todos esos momentos vividos con Ibarrola no Rexo. A redacción do proxecto fíxose coa Escola de Belas Artes de Pontevedra, que estiveron aquí os alumnos e mestres facendo todo ese traballo. Ese traballo está rematado e foi entregado xa ao Concello de Allariz. Agora estamos vendo a forma e a época de poder facelo. Seguramente sexa na primaveira  pola climatoloxía, para poder facer unha restauración das pezas que están alí. Tanto a pintura que está en pedra coma a pintura que está nas árbores. Imos facer primeiro un traballo de limpeza, na zona de ramas que naceron neses árbores, para poder realizar ese traballo que esperemos que se poida facer”.

Anxo Quintana, presidente de la Fundación Ramón González Ferreiro, también quiso rendir homenaje a Ibarrola: “Ibarrola deixoulle a Allariz unha obra iluminadora pola que  Allariz tenlle que estar eternamente agradecido. Iluminadora porque  con total desinterés deixounos unha obra que nos permite admirar o seu arte e, por un momento, ser felices cas súas cores, pero por outra tamén é unha obra iluminadora porque  sentiu  para que alí no Rexo nacera  un proxecto de gandería sostible e era tamén un dos seus desexos”. 

A maiores, también habló sobre el proyecto que está llevando a cabo su Fundación Ramón González Ferreiro con la Fundación Juana de Vega en O Rexo: “Esperamos poder integrar nos próximos meses de xeito oficial e efectivo os terreos e propiedades  da Deputación que nos permitirán pasar das 30 hectáreas actuais ás 50 hectáreas.  Isto vainos servir para que no ano 2024 dupliquemos  a nosa produción de queixo e  esperamos poder chegar aos 18.000 kilos de  queixo que poremos no mercado”.

Te puede interesar