El edificio construido con criterios bioclimáticos estará especializada en divulgar valores medioambientales

Un centro en O Rexo acoge el centro para la recepción de visitantes de la Reserva da Biosfera

El nuevo edificio do Rexo, construido con criterios bioclimáticos. (Foto: Marcos Atrio.)
Ubicado en la parroquia alaricana de Valverde, la Fundación Ramón González Ferreiro en colaboración con el Concello de Allariz ha puesto en marcha el Centro de Educación Ambiental de O Rexo. El edificio, construido con criterios bioclimáticos, se ha con vertido en el marco de recepción de visitantes de la Reserva da Biosfera del Área de Allariz, además de promover conocimientos, valores y prácticas que permitirán desarrollar una convivencia armónica con el medio ambiente.
El Centro de Educación Ambiental (CEA) de O Rexo se convertirá en el centro de recepción de visitantes de la Reserva da Biosfera del Área de Allariz. El edificio, inaugurado hace unos meses en el Ecoespacio donde tiene su sede la granja educativa y la obra de Agustín Ibarrola, permitirá atender a grupos de visitantes interesados en conocer la dimensión de la reserva de que integran los concellos de A Bola, Allariz, Rairiz de Veiga y Vilar de Santos. ‘O centro está chamado a formar parte, tanto pola súa ubicación privilexiada como polo seu contido pedagóxico, do Corredor Temático do Río Arnoia que arrancaría desde o Ecoespazo o seu percorrer pólas marxes do río’, explicaba Bernardo Varela, concejal de Medio Ambiente del Concello de Allariz que, conjuntamente con la Fundación Ramón González Ferreiro, ha liderado el proyecto educativo.

‘A demanda de actividades relacionadas ca natureza e a gran cantidade de visitantes que ten o Ecoespazo do Rexo, preto de 15.000 ó ano, animou a emprender no 2006 a construcción dunha aula que sería un complemento perfecto para o proxecto que no ano 2000 iniciou a Fundación’, explicaba Milagros Ferreiro, Administradora de la Fundación Ramón González Ferreiro.

El CEA de O Rexo tiene como objetivos la divulgación de los conocimientos, valores y habili dades prácticas para desarrollar una convivencia armónica con el medio, de respeto por su biodiversidad y generar actitudes responsables de cara a un desarrollo plural y sostenible. ‘A valorización da práctica silvopastoril e da elaboración do queixo, como unha práctica de desenvolvemento rural e de conservación do medio, xunto co coñecemento do entorno declarado como Reserva da Biosfera pola UNESCO, así como das enerxías renovables e outras maneiras de construcción máis eficientes forman as principais áreas de coñecemento que queremos desenvolver no Centro de Educación Ambiental O Rexo’, resumía la coordinadora del CEA de O Rexo, Cristina Gómez, quien destacaba que ‘no Rexo temos casas de palla, pedra e madeira e, ao contrario que no conto dos tres porquiños, queremos demostrar que as tres son igualmente válidas’.

Un recurso educativo más

El Centro de Educación Ambiental O Rexo ha supuesto un esfuerzo económico importante, con 250.000 euros de presupuesto, que hoy se ve recompensado con una edificación ejecutada con criterios bioclimáticos y que está concebida para el aprovechamiento de las energías renovables solar-térmica, foto voltaica y biomasa).

‘Isto permítenos empregar o propio edificio como recurso educativo’, asegura la coordinadora del centro, Cristina Gómez.

Te puede interesar