Finiquita la última letra con cargo a los 12.000 euros de un préstamo solicitado en el año 1995

El Concello de Melón prescinde de los créditos

Alberto Pardellas con vecinos de Melón, en el monasterio. (Foto: Martiño Pinal)
La mayoría de los concellos recurre a los créditos bancarios o a las operaciones de tesorería para resolver sus proyectos. Melón es una excepción, ya que liquidará este mes el último solicitado en 1995, de 12.000 euros.
El Concello de Melón ronda los 1.600 habitantes y maneja este año 1,2 millones de euros de presupuesto municipal. Hasta ahí nada resulta sorprendente, salvo por la circunstancia de que desde el año 1995 no ha solicitado ningún crédito bancario y que iniciará el próximo ejercicio económico sin ninguna deuda financiera.

Hace más o menos tres años que el Concello liquidaba 60.000 euros que se arrastraban de anteriores etapas de gobierno. En fechas próximas, las autoridades locales pretenden finiquitar una operación de tesorería de 12.400 euros, que se había formalizado en 1995, y por la que está abonando 100 euros mensuales. Una cantidad irrisoria si se compara con las operaciones que tienen pendientes la mayoría de los concellos de la provincia.

Política económica

De esta forma, Melón es uno de los pocos municipios (quizás el único, según el alcalde) que no recurre a los créditos bancarios para sobrevivir. El regidor Alberto Pardellas se mostró cauto a la hora de dar las claves de su política económica. ‘Non quero que pensen que presumo delo, porque cada concello arregla como mellor pode’, matizó. No obstante, aseguró que ‘nós funcionamos co porta a porta, pedindo axudas en tódolos organismos, desa maneira o 95% do presuposto procede do porta a porta’. Asimismo, añadió que ‘funcionamos coma unha empresa, contratamos nós ós traballadores para facer as obras, pagámoslle a 90 ou 120 días, e pelexamos con proveedores, así aforramos ó mesmo tempo que damos traballo a xente de aquí’.

Y las necesidades de los vecinos, ¿están cubiertas? Pardellas manifestó que ‘claro que queda moito por facer, pero estamos ofrecendo servicios que noutros sitios non teñen. Fixemos dous pabellóns polideportivos, tres velatorios, arreglamos fontes, prazas e viales entre os pobos, depósitos de regadío, instalamos alumeados, saneamentos, abastecementos, e neste ano tivemos traballando no Concello máis de 50 persoas’. En ese sentido, insistió el regidor en que ‘os créditos só os pediremos cando sean productivos, por exemplo para facer o parque empresarial que queremos, pero non para pequenos proxectos, para eso están as axudas das institucións e tamén o aforro do propio concello’. Asì fue como hizo frente a la construcción de los dos pabellones y tres velatorios: en varias anualidades y con subvenciones.

PROYECTOS

’Empezaremos o 2009 sin deudas’

‘Meus pais enseñáronme que os créditos son bos en certos intres, pero só cando aportan beneficios neste caso para o pobo, ó igual ca na miña vida privada non me gustan, porque hai que pagar unhos intereses que se lle restan en obras ó pobo’, declaró Alberto Pardellas. De esta forma, aseguró que ‘empezaremos o 2009 sin deudas para desenvolver proxectos importantes como o parque empresarial, a rehabilitación do mosteiro, un ceminterio, unha gardería, e moitos máis’. Para ello, anunció que ‘buscaremos financiación e se para algún é necesario un préstamo, como por exemplo para as vivendas de protección, o pediremos’. El regidor lo tiene todo previsto, incluso el destino de los fondos estatales para los municipios, ‘non podo adiantar nada, pero será un proxecto que aportará ingresos mensuales ó Concello’, aseguró.

Te puede interesar