En la ciudad

La "Atenas" arruinada por Jácome

Vista exterior del Auditorio Municipal, cerrado desde el pasado 15 de enero (JOSÉ PAZ).
photo_camera Vista exterior del Auditorio Municipal, cerrado desde el pasado 15 de enero (JOSÉ PAZ).
El sector cultural gallego insta al alcalde a abrir el Auditorio Municipal, el único cerrado de Galicia, antes de pasar a las protestas o la vía legal. Las compañías alertan de la posibilidad de perder subvenciones para programar en tiempos de crisis 

Es el décimo fin de semana consecutivo sin programación infantil en el Auditorio Municipal, una actividad con un público consolidado los domingos que se frenó el pasado 15 de enero, cuando por decisión unilateral el alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, decidió clausurar el único teatro gallego que permanece aún hoy sin actividad, pese a las restricciones sanitarias que no impiden la celebración de eventos. Los últimos movimientos del regidor–prometer programación solo si se admite un 50% de aforo y despreciar la cultura como un servicio mínino–cabrean al sector, que ya se unió en un manifiesto contra el declive cultural ourensano.

Pilar Portela es presidenta da Asociación Galega de Profesionais da Xestión Cultural. Alerta de la posible pérdida de subvenciones culturales del Concello de Ourense, como las de Agadic. "Se non utilizas eses cartos, supoño que os destinarán a outros concellos que programen", dice Portela. Hay más: "En marzo saen as subvencións para festivais...", deja caer. "A cultura non pode medirse en termos de rendibilidade e menos desde unha administración pública. A cultura mídese en rendibilidade social, é un dereito recollido na Constitución", apunta Portela. Recuerda que espectáculos en Ourense como la Moti llenaron con el aforo permitido. Otro ejemplo, el Teatro Principal que sigue funcionando pese a las limitaciones de aforo y las continuas necesidades de reprogramar espectáculos con los cambios de normativa. "Choca que se fale en termos de rendibilidade e que non haxa reparos en traer a Jennifer López... A ver, é coma se di que traemos a John Lennon. Fala por falar", apunta Portela, que califica la postura de mantener clausurado el Auditorio Municipal como "unha decisión política absolutamente irresponsable. A cidadanía ten dereito e acceso á cultura e as compañías dereito a traballar". Lo de Ourense, para los ánimos del sector, "é bastante surrealista. Hai desesperación e incredulidade".

Juan Rodríguez es el presidente de Escena Galega, un colectivo que agrupa a varias compañías de teatro ourensano y gallegas, que promovió el manifiesto conjunto de 13 entidades culturales. "Hai moitísimos afectados que viron como as súas actuacións no Auditorio Municipal se cancelaban mediante un comunicado de Jácome", explica Rodríguez.

La decisión de cerrar el Auditorio, "moi perigosa e máis falando de rendibilidade e de aforos. A cultura non se pode medir en termos económicos, é igual que a educación". Sobre las subvenciones, "o Concello ten un convenio con Agadic que ten que cumprir, se non o fai, terán que devolver os cartos que non utiliza". 

"Se segue así, a imaxe da cidade será de pobreza cultural, é o que quere o alcalde"

El presidente de Escena Galega, Juan Rodríguez, incide en ese "público consolidado" que se había generado en el Auditorio ourensano los fines de semana. Una programación infantil que afecta a las familias ourensanas y, evidentemente, a las compañías que promueven este tipo de obras para el público más pequeño de la casa. "Ourense era unha das características que tiña, ser unha das cidades con programación para o público familiar e infantil que se estaba a crear. Se non o mantés, cando o retomes será máis difícil que esa xente volva a ese hábito", explica.

La otrora Atenas gallega por su importancia cultural sigue perdiendo. "A imaxe da cidade será de pobreza cultural se esto segue así, é o que quere o alcalde", apunta el presidente de Escena Galega.

El ultimátum sigue ahí. "Esperemos que se retome a actividade e que non sexa torpe, hai que poder retomar esa programación. É unha obriga do Concello de Ourense e seguiremos presionando para que entre en razón. Precisamente nestes momentos difíciles para o sector, a responsabilidade dos concellos debe ser programar". 

Te puede interesar