‘A coordinación de medios e a vixiancia fan que se pille ós pirómanos no momento de delinquir’

La campaña de verano discurre con incendios de escasa incidencia, pero ‘non se pode baixar a garda, queda temporada por diante’, dice el director xeral de Montes, Alberto Blanco. La climatología, la sensibilidad ciudadana y la vigilancia en los montes hacen un efecto barrera.
La provincia de Ourense registra menos incendios por estas fechas que en años anteriores El director xeral de Montes de Galicia, Alberto Blanco Casal, advierte que ‘non se pode baixar a garda pois queda temporada por diante’. Explica que la climatología ayuda en este descenso de fuegos, debido a una primavera con pluviometría, pero también las labores de prevención desarrolladas por Medio Rural (desbroce en todos los concellos), por las comunidades de montes, las agrupaciones de los voluntarios, la vigilancia policial y la propia sensibilidad ciudadana pues ‘hai unha maior concienciacion no uso de lume, aínda que todavía haxa queimas incontroladas’.

Blanco Casal señala que la provincia de Ourense es de las de mayor riesgo de incendios en Galicia porque ‘é donde se producen as temperaturas máis altas’. Expone que Medio Rural realizó una reforma de todo el dispositivo de incendios e ‘o primeiro foi unificar o mando da Dirección Xeral de Montes, todos os equipos son contratados por nós ou a través da empresa pública Sega e só queda algunha colaboración res trinxida con grupos de intervención rápida’, recordando que es un avance en la organización que acabó con las brigadas diseminadas por todos los concellos. Además, señaló que ‘reestructouse e modernizouse, incidindo tamén na formación. Temos aplicación informática que per mite coñecer vía on-line as alertas en tempo real en todo o territorio galego. Os avances tecnolóxicos son dun enorme calado’.

Destacó la vigilancia preventiva en los montes en colaboración con los cuerpos de seguridad y agentes forestales, de tal forma que ‘todos estamos traballando na mesma dirección cunha perfecta coordinación e programación dun traballo que está dando resultados pois se colle casi in franganti as persoas que están cometendo o delito’.

Sin embargo, dice que no se puede hablar en tono triunfalista pues ‘aínda que mellore a xestión, queda moito camiño por recorrer. Queda por valorizar o noso monte, que debe ser fonte de ingresos económicos para os propietarios pois so así serán mellor atendidos. Hai que facer unha aposta pola madeira de calidade’.

Blanco señala que ‘é unha satisfacción que a nova Lei de Montes tivese un respaldo casi do cen por cen de distintas organizacións e só con consenso pódese alcanzar éxito en esta tarefa’.

Te puede interesar