Concello de Ourense

Jácome se queda solo con su "show business" del Auditorio

Exterior del Auditorio, clausurado desde el pasado mes de enero por decisión unilateral del alcalde (JOSÉ PAZ).
photo_camera Exterior del Auditorio, clausurado desde el pasado mes de enero por decisión unilateral del alcalde (JOSÉ PAZ).
La idea de privatizar el espacio, que cerró hace tres meses, crispa al sector cultural y a la oposición

El sector cultural rechaza una vez más los planes del alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, que tres meses después de clausurar el Auditorio Municipal con la excusa de la pandemia y sin alternativas, anuncia la privatización del espacio. "O Auditorio será explotado por profesionais auténticos do show business que deberán adaptarse aos gustos e aos tempos da cidadanía e non aos gustos dos programadores", dice Jácome. Promete la "posta en valor" del complejo de San Francisco, con "un bar e aparcadoiro operativo as 24 horas con pago cada hora". El Concello indica que el 5 de abril contratarán los servicios para un estudio de viabilidad económica de los espacios–bar, aparcamiento y Auditorio–y estudiarán la licitación conjunta o por lotes. Jácome dice que "o público pasará a ser maioritario e variado, no canto de minoritario e repetido". 

Roberto Pascual, presidente de la Asociación de Festivais de Artes Escénicas de Galicia (Afearte),  es tajante: "Se lle concede a unha empresa privada o Auditorio, a cidadanía non ten garantizado un servizo de artes escénicas. O alcalde quere facer negocio, pero non está en Broadway, está en Ourense e ten que atender os servizos públicos. Isto é unha tropelía". Pascual reclama la "implicación da cidade, para que se pare diante dun atropelo á cultura". 

"Que deixe traballar"

Pilar Portela, presidenta de la Asociación Galega de Profesionais da Xestión Cultural, critica que el regidor "cuestione o papel dos técnicos, que os deixe traballar que son os que saben de cultura. Non porgraman en función dos seus gustos, pensan na cidade". Portela recuerda que "a cultura é unha obriga do Concello de Ourense e estase discriminando".

Juan Rodríguez, presidente de Escena Galega, recuerda que "coa privatización, non se garante a diversidade. Se é público, garante tamén que non se lle dé a algún amigo, que iso pode pasar tamén...". Rodríguez demanda que "o teatro debería estar funcionando xa e debería retractarse do ninguneo ao sector, tachándoos de semiprofesionais. É unha mágoa que concellos máis pequenos fagan esforzos por programar e Ourense teña o seu Auditorio pechado". 

“Desprezo polas minorías"

"Cuando me relevaron del Enclave de Cámara, el argumento que me dieron fue que el alcalde consideraba que en el Concello había personal suficiente para que el ciclo no dependiese de terceros. Se contradice y hace un ataque constante a la cultura", dice el programador Carlos Carbonell. Alerta del "riesgo" de la gestión privada, a la hora de "mantener la diversidad y no solo pensar en la idea comercial".

Fernando Dacosta, director de la Mostra Internacional de Teatro Universitario, reivindica que los espectáculos culturales "sitúan á cidade no mapa, dan traballo e repercute en turismo, hostelería...". Dacosta critica el "desprezo polas minorías, non se pode mirar en rendabilidade". "A privatización total da cultura acabaría con ela, estamos preocupados polo que acontece en Ourense, sen alternativas", añade.

El plan de Jácome sitúa el bar en la antigua sede del festival de cine, con opción a dos zonas de terraza. "Revitalizará a zona dándolle servizo a usuarios da biblioteca e das actividades do auditorio", apunta. La Escola de Artes y Oficios de la Diputación de Ourense, que ocupaba este local, "disporá de máis metros noutro local municipal anexo a partir de setembro, como se acordou co ente provincial". 

Críticas: “otro rascacielos", “plan premeditado", “ilógico", “espolio"... 
El nuevo globosonda de Jácome no ha pasado desapercibido en los grupos de la oposición, que coinciden en un rechazo a la idea del alcalde ourensano, que muchos ni siquiera se toman en serio dado el amplio historial de ocurrencias que no han pasado de eso al enfrentarse a la tramitación administrativa.
El PSOE acusa al regidor de "intentar espoliar" el patrimonio cultural de la ciudad, "querendo aproveitar a cultura para facer negocio saqueando as arcas públicas". Los socialistas critican el "ataque" a los técnicos del Auditorio y destacan su "ignorancia" al compararse con Vigo, "que conta con tres espazos distintos". Desde el PSOE señalan también al PP, al que llama "cínico".
El coordinador popular, Jesús Vázquez, señala que externalizar la gestión del Auditorio "va en contra de toda lógica por el buen funcionamiento" del mismo "gracias a programadores y las actividades". El exalcalde va más allá y asegura que el movimiento de Jácome "supone ir en contra de la sociedad ourensana" y le anima a modificar la ordenanza para que la gente "pueda utilizar más fácilmente" el Auditorio".
Tampoco ahorra críticas el portavoz de Ciudadanos, José Araújo, que ve "outro rañaceos, unha idea que seguramente se lle ocorreu onte". Tras pedir respecto a los "magníficos profesionais", Araújo se pregunta si "este alcalde, cando fala de encher o Auditorio, contará con Belén Esteban como aposta de futuro, espectáculos de masas de dubidosa calidade".
Mientras, el portavoz del BNG, Luis Seara, entiende que lo sucedido desde principios de año forma parte de un plan premeditado de "desmantelamento e privatización da cultura, estratexia que enceta co baleiramento dos espazos culturais". El nacionalista llama a la sociedad a movilizarse. "Hai que pór fin a este inimigo público", indica Seara, que convoca al tejido cultural a una reunión el lunes a las 19,00 horas en el Liceo para evaluar cómo afrontar el desafío. 

Te puede interesar