Niñodaguia reivindica “o oficio máis vello do mundo”

Este viernes dio comienzo la séptima edición do Encontro de Cacharreiros en el Museo Taller de Olería

Este viernes daba comienzo la séptima edición do Encontro de Cacharreiros de Niñodaguia, en Xunqueira de Espadañedo. Un evento que, desde ayer y hasta hoy, pondrá en valor “o oficio máis vello do mundo” en el Museo Taller de Olería de Niñodaguia con diferentes exposiciones, “obradoiros” y mesas redondas sobre el pasado, el presente y el futuro de este arte que llegó a congregar en esta localidad a 150 alfareros y que hoy, que sobrevive en los talleres de algunos artesanos, quiere reivindicarse como una actividad económica y símbolo de identidad ourensana.  

El alcalde de Xunqueira, Carlos Gómez y el presidente de la Diputación, Manuel Baltar, fueron los encargados de presidir el acto de inauguración en un museo taller creado hace cinco años y que, en los próximos meses, se completará con piezas de la olería tradicional de la Ribeira Sacra -Colección Alfarería de Galicia-. Además se dotará a al “obradoiro” de materiales que permitirán convertir este lugar en un espacio “de creación e aprendizaxe”, tal y como adelantó el regidor local, quien hizo hincapié en la necesidad de “recoñecer o valor do barro no concello de Xunqueira” y por eso”queremos promover obradoiros para que a xente continúe con esta tradición. Este é un traballo do que se pode vivir decentemente”. En la misma línea, Baltar aseguró que es el momento “de apostar por unha actividade que pode converterse nunha oportunidade de desenvolvemento para este concello”. Además reiteró el compromiso de la institución que preside con la alfarería: “desde a Deputación imos apoiar as iniciativas que xeren dinamismo ao redor desta actividade, como cando hai cinco anos contribuímos decisivamente a poñer en marcha o museo taller onde mantemos viva esta tradición grazas a unhas instalacións que, por exemplo, ofrecen aos máis cativos a posibilidade de que fagan maxia coa terra utilizando as súas mans”. 

Con la inauguración del encuentro se abrió, del mismo modo, una exposición de 25 instantáneas tomadas en los años 30 por el fotógrafo alaricano José Suárez. Se trata de “Oleiros”, imágenes de los antiguos “cacharreiros” de Niñodaguia que, gracias a la cesión del heredero de Suárez, Luis Suárez Canal, pasará a formar parte del museo taller. “É a primeira vez que se expón a colección ao completo, aínda que seis fotos de oleiros si viaxaron nunha mostra de José Suárez que itinerou por todo o mundo”, cuenta su sobrino. “É unha homenaxe a toda esta xente e creo que ao meu tío houberalle gustado que estiveran aquí”, añade. 

Agustín Vázquez Ferreiro y Enrique Cabana, los dos alfareros que mantienen viva la tradición en Niñodaguia reivindican su arte como “o oficio máis vello do mundo”, algo que es “parte da nosa historia e do noso patrimonio cultural. Hai que poñelo en valor máis”.

Te puede interesar