O Porto de Vigo asegura que Fomento apoiará que sexa considerado nodal na Rede transeuropea de Transportes

O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Ignacio López-Chaves, lamentou que a proposta definitiva da UE sobre a Rede transeuropea de Transportes non o inclúa como porto nodal, senón como secundario, se ben asegurou que o Ministerio de Fomento comprometeu o seu apoio de cara a poder lograr o obxectivo cando o texto se debata no Parlamento Europeo.
Nunha rolda de prensa, López-Chaves censurou que no período de correccións da proposta, Italia (con Palermo) e Gran Bretaña (con Glasgow) conseguiron incluír un porto máis á lista dos principais, pasando a ter un total de 12 portos cada un, e que, pola contra, España mantivese os 11 cos que contaba, sen que se incluíra a Vigo malia ter 'argumentos' para iso.

Tamén explicou que un porto belga que non cumpría requisitos se fusionou con outros dous Ostende-Zúrich-Brujas, co obxectivo de poder estar no listado de portos principais. Así, sinalou que o listado que inicialmente era de 82 portos pasou a ser de 83, ao producirse unha fusión e dúas novas incorporacións.

O presidente do Porto vigués explicou que, nas súas xestións para conseguir o recoñecemento de Vigo como nodal, dende a UE lles trasladaron que España remitira documentación relativa ao transporte de mercadorías pero que sobre o Porto de Vigo, 'non recibiran nada'. Por iso, acusa o anterior ministerio de Fomento, á fronte do cal estaba o socialista José Blanco, de non facer 'as xestións que tiña que facer'.

Así, indicou que non houbo apoio por parte do anterior Executivo. 'Antes iamos sós (a Bruxelas), agora temos o amparo de Fomento, indicou López-Chaves, quen incide en que, nunha conversación coa ministra Ana Pastor, esta confirmoulle o seu respaldo, tendo en conta que queda por diante o trámite parlamentario na eurocámara.

López-Chaves lamentou que, dende que saíu o documento inicial que contiña o listado de portos e ata que se publicou o definitivo, non se realizou a inclusión de Vigo como porto principal -defende como argumento o importante peso da pesca na terminal-. Así, recoñeceu que sería máis doado que a modificación se realizase nese momento, durante a fase de corrección de erros, se ben asegurou que vai seguir loitando para conseguilo, agora no Parlamento Europeo.

En canto ás vantaxes de ser considerado un porto nodal, destacou que existe unha 'prioridade en materia de investimentos europeos -a 2030 nos principais e a 2050 nos secundarios-', aínda que tamén aludiu a cuestións como 'o prestixio e a presenza' que dá esta cualificación.

PP

Pola súa banda, a edil do grupo municipal do PP Teresa Egerique tamén lamentou que o Porto de Vigo non quedara incluído no documento definitivo da UE e acusou ao alcalde, Abel Caballero, -de quen mostrou un arquivo de audio cunhas declaracións nas que garantía a consideración de porto principal- de facer que a cidade 'non avance e estea a perder oportunidades'.

'Cabaleiro quedou en branco', aseverou a concelleira popular, quen se mantivo que todos os compromisos do rexedor 'foron auspiciados' por o daquela ministro de Fomento José Blanco e que agora 'son compromisos que están' no aire'. Entre eles, ademais da cualificación de porto principal para Vigo, aludiu ao AVE, a estación de Thom Mayne e a ampliación de Rande.

Por iso, confiou en que a nova ministra de Fomento, a popular Ana Pastor, consiga o recoñecemento que demanda o Porto de Vigo.

Te puede interesar