Adif licita varios contratos por 1.000 millóns na liña de AVE entre Madrid e Galicia

Inclúen as obras de plataforma nos túneles de A Canda, O Espiño e Prado e do tramo Vilariño-Campobecerros, todos en Zamora e Ourense
O consello de administración de Adif aprobou este venres a licitación de diversos contratos por valor global de 1.019,9 millóns de euros para executar obras na liña de AVE entre Madrid e Galicia, informou nunha rolda de prensa.

A inversión máis cuantiosa destínase a obras de plataforma ferroviaria nas provincias de Zamora e Ourense, a maior parte a través de túneles (máis do 72%), a autorización de licitación dos cales se aprobou no consello de ministros do pasado 20 de abril. En total os catro tramos incluídos, cunha lonxitude de 53,5 quilómetros, suman un importe de licitación de 927.407,5 euros.

Coa entrada en fase de obra destes tramos de plataforma faltan por entrar na mesma etapa os dous tramos de acceso a Ourense abranguidos entre Taboadela, Seixalbo e a propia estación, cunha lonxitude de 17 quilómetros, así como o acondicionamento do túnel de O Padornelo, de 7,3 quilómetros, a actuación dos cales 'está prevista para despois da entrada en servizo da nova infraestrutura'.

Os tramos subdivídense en sete contratos, que inclúen uns proxectos de construción deseñados para unha velocidade de circulación máxima de 350 quilómetros por hora en vía de alta velocidade de ancho internacional.

Os contratos, especifica Adif, conteñen as actuacións necesarias para a execución das obras de infraestrutura, así como movementos de terra, obras de drenaxe, estruturas, túnel e reposición dos servizos e servidumes afectadas.

OS PROXECTOS

Os proxectos inclúen o túnel de A Canda, entre Lubián (Zamora) e A Mesquita (Ourense), proxectado cunha lonxitude de 14,7 quilómetros, dos que 7,3 corresponden a vía esquerda e 7,4 á dereita. A inversión será de 254,9 millóns de euros, en dous contratos de 124,1 e 130,8 millóns, para vía esquerda e dereita, respectivamente.

O túnes de O Espiño, entre A Gudiña e Vilariño de Conso (Ourense) terá unha lonxitude de 16,3 quilómetros, dos que 8,1 son de vía dereita e 8,2 de vía esquerda. A inversión será de 298,4 millóns de euros, tamén divididos en dous contratos.

O tramo entre Vilariño e Campobecerros ten un presuposto de 246,7 millóns, en dous contratos, dos que un é para vía esquerda (126,3 millóns para 7,9 quilómetros) e outro para a dereita (120,4 millóns para 7 quilómetros). Este treito inclúe o túnel de Bolaños, de 6,8 quilómetros metros en vía dereita e 6,78 en vía esquerda; e dous viadutos de 41 metros de lonxitude cada un.

O túnel de Prado conta cun presuposto de 127,4 millóns para os 7,6 quilómetros da súa vía esquerda e atópase entre os termos municipais de Vilar de Barrio e Sarreaus, na provincia de Ourense.

SUBMINISTRACIÓN

O consello de administración de Adif deu o visto bo tamén á licitación de tres contratos de subministración e transporte de travesas para o tramo Olmedo-Zamora, na mesma liña de alta velocidade, por un importe de máis de 34 millóns de euros. O prazo de execución dos traballos é de 12 meses nos tres casos.

Outro dos acordos de Adif refírese á licitación doutros dous contratos de subministración e transporte de desvíos ferroviarios e á subministración e transporte de carril para o tramo Olmedo-Zamora.

No caso dos desvíos, o contrato inclúe a fabricación e transporte de desvíos aptos para alta velocidade, en concreto para os tramos Olmedo-Zamora e Zamora-Pedralba, e o importe ascende a 32,1 millóns.

En canto ao carril, prevese a subministración do 27.300 toneladas de material en barra de 90 metros para o tramo Olmedo-Zamora e para a montaxe de vía de ramais de conexión cara a Salamanca, accesos a Zamora, estacións de Medina del Campo e Zamora e o cambiador de anchos en esta última. O presuposto é de 26,4 millóns.

Te puede interesar