Blanco denuncia 'trucos contables' nas partidas do AVE galego 'co ánimo de inflar os presupostos'

Foto: EFE/Xoan Rey
Acusa a Feijóo de ser 'submiso' a sabendas e asegura que a inversión cae en Fomento un 51,5% sen contar expropiacións e entes dependentes
O deputado socialista e exministro de Fomento José Blanco denuncia que o Goberno central utiliza 'trucos contables' nas partidas previstas para as obras do tren de Alta Velocidade galego -máis de 862 millóns para a conexión coa Meseta e 312,5 para o Eixe Atlántico- 'co ánimo de inflar' os Presupostos Xerais do Estado (PGE) no que respecta a Galicia.

En rolda de prensa para valorar as contas do Estado e facer balance dos primeiros 100 días do Goberno de Mariano Rajoy, Blanco retou á actual titular da carteira de Fomento, Ana Pastor, a executar o mesmo ca el en 2011, uns 1.360 millóns de euros, durante o presente exercicio.

'Non hai dereito a que se engane aos galegos', criticou, ao advertir 'enxeñaría contable' cando, por exemplo, se consignan 'teoricamente' uns 700 millóns para o tramo Lubián (Zamora)-Ourense cando, ao seu xuízo, 'no mellor dos casos non se poderán executar máis de 200 millóns'.

Neste sentido, o socialista mostrouse 'sorprendido' porque o presidente da Xunta, 'o esixente Feijóo' cara á súa persoa cando estaba á fronte de Fomento, 'sexa agora o submiso Feijóo, e ademais con nocturnidad e aleivosía, sabendo destes trucos contables'.

'MÁIS PARO E MÁIS RECESIÓN'

Branco explicou que comparece como 'o único socialista galego' na comisión de presupostos do Congreso e pasado os primeiros 100 días dende que os populares chegaron a La Moncloa, pois brindou a Rajoy unha 'cortesía' que, na súa opinión, o presidente non ten cos cidadáns, ao facer 'todo o contrario do que dixera' en relación cos impostos, o abaratamento do despedimento, os recursos para prestacións por desemprego, pensións e bolsas, entre outras cuestións.

Neste extremo advertiu 'a verdadeira cara da dereita' e 'o programa oculto' que denunciaba o PSOE durante a campaña electoral. Cos actuais presupostos, ademais, o exministro cre que Rajoy 'condena á recesión a España e en consecuencia tamén a Galicia'.

'Apostan polo modelo de China en lugar de apostar polo modelo de Suecia', resumiu, antes de incidir en que os PGE son 'inxustos, insolidarios e ineficaces' e augurar que con eles haberá 'máis paro e máis recesión'.

'CONTRADICIÓNS E ENGANOS'

En materia de infraestruturas, Blanco valorou como 'razoable' a inversión que corresponde a Galicia, 1.595 millóns de euros consignados polo Ministerio de Fomento e os seus entes e empresas públicas dependentes -dun total de 1.706 millóns-. Pero, avisou, o documento ten 'grandes sombras e demasiados trucos contables'.

Neste sentido, e tras subliñar que o Executivo conservador 'segue o camiño trazado' por el en materia de obras, Blanco exemplificou a 'enxeñaría contable' co AVE entre Lubián e Ourense, cuns 700 millóns de inversión prevista en 2012 cando hai mesmo 'tramos sen licitar' e 'solo 30 quilómetros adxudicados dun pouco máis de 100'. 'É sinxelamente imposible de executar', afirmou.

De igual modo, o exministro cuestiona que para o tramo Olmedo-Zamora-Lubián, de 216 quilómetros, 'consignaron pouco máis de 150' millóns, cando é 'onde máis inversión se pode executar' polo estado 'avanzado' das obras, que permite imprimir 'velocidade de cruceiro' a estas.

A este respecto, referiuse á inversión plurianual, que no caso de Lubián-Ourense prevé 500 millóns para cada un dos exercicios correspondentes aos anos 2013, 2014 e 2015 e chamou a atención sobre que aos populares 'se lles foi a man'.

'Están a plasmar nos presupostos as súas contradicións e os seus enganos', advertiu, ao indicar que se en 2012 asignan 700 millóns a este tramo, '¿onde están os problemas técnicos?'.

Na súa opinión, se en 2012 se puidesen executar os 700 millóns previstos, a finais de 2015 ou principios de 2016 poderían estar rematadas as obras de conexión do AVE galego coa Meseta. Non obstante, como o vai 'sinxelamente imposible', anunciou que o PSOE presentará unha emenda para transferir parte do presupostado para Lubián-Ourense ás obras do Eixe Atántico e á estación de Vigo.

Precisamente o caso das estacións serviulle para ilustrar o que considera 'un novo truco contable', ao reservar 2,5; 7,5 e 5 millóns para as de Lugo, A Coruña e Ourense -respectivamente-, cando 'se está a facer o proxecto'. Para os tres anos posteriores, non obstante, asegura que non hai partidas previstas.

DESCENSO DA INVERSIÓN PRESUPOSTARIA

José Blanco tamén reprobou que os PGE inclúan os 84 millóns de euros para o pagamento de expropiacións no apartado de investimentos, xa que 'nunca na historia do ministerio' fíxose. A este respecto, indicou que os atrasos 'se veñen acumulando' de anteriores lexislaturas e a decisión do Goberno socialista foi priorizar as obras sobre os pagamentos, pois, 'aínda que ten un custo', ao seu xuízo presenta 'máis beneficios' pola xeración de riqueza.

Sen contabilizar esta partida nin a da inversión 'extrapresupostaria', a de entes e empresas públicas dependentes do 'grupo Fomento', Blanco cifra nun 51,5% a caída do investimento presupostaria do departamento de Ana Pastor. Contando as expropiacións, o descenso é do 36,5%, asegura.

Neste sentido, censura a encomenda a ADIF das obras do Eixe Atlántico e augura que 'dificilmente poderá soportar' este organismo esta actuación e a do Corredor Mediterráneo, por non ter achega patrimonial do Estado. Deste modo, o extitular de Fomento rexeita tamén as acusacións de Pastor sobre pagamentos pendentes de obras.

'Nin escusas, nin atrasos, nin incumprimentos', finalizou José Blanco, antes de esixir a Ana Pastor que 'execute o mesmo que en 2011' e que 'rectifique a inversión plurianual'. En caso de executar 'o que pintaron', o propio Blanco será 'o primeiro en felicitar a ministra e o Goberno de España'.

OUTROS INVESTIMENTOS

Noutra orde de investimentos, José Blanco critica a rebaixa das partidas destinadas á autovía entre Santiago e Lugo, 'tamén' as da Terceira Rolda de A Coruña, que estean 'conxeladas' as do acceso ferroviario a porto de Ferrol e o terrestre ao de A Coruña e que para o proxecto da A-57 'non hai nada máis que declaracións'. Se hai un cambio de trazado desta última, augura, a súa construción 'non vai empezar nesta lexislatura'.

Ademais, a baixado dos presupostos para o aeroporto de A Coruña, que fixou no 56%, implica que a súa ampliación 'tamén se 'vai atrasar', incide.

Por último, Blanco advertiu que os investimentos en saneamento e depuración debían ser 'unha prioridade' posto que a situación de seca require previr de escenarios 'dramáticos' en Galicia. Fronte a isto, lamentou que as partidas baixan 'notablemente'.

Te puede interesar