A Xunta compromete que a autovía Dozón-Ourense seguirá 'libre de peaxe' tras a 'privatización' denunciada polo BNG

Ethel Vázquez xustifica a decisión en 'minorar o gasto público e a débeda' e Ana Pontón créea 'ideolóxica'


A directora da Axencia Galega de Infraestruturas (AGI), Ethel Vázquez, comprometeu este xoves que a autovía Dozón-Ourense (AG-53) e o ramal a O Carballiño (AG-54) seguirán 'mantendo o seu carácter de vía pública libre de peaxe para os usuarios, nas mesmas condicións que na actualidade'.

Díxoo en comisión parlamentaria tras ser preguntada pola deputada do BNG Ana Pontón sobre a 'privatización' destas autovías que xa anunciou o conselleiro de Medio, Territorio e Infraestruturas, Agustín Hernández.

A entender da nacionalista, esta actuación constitúe 'unha auténtica estafa colectiva' que ten como 'única beneficiaria' á concesionaria da vía, que percibirá uns 1.552 millóns de euros de fondos públicos. '¡ É un absoluto dislate!', protestou, crítica con que a Xunta actúe como 'axente para beneficiar ás empresas privadas'.

Ademais, facendo súas as palabras do presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, se Galicia é unha comunidade 'solvente' e non existe a necesidade de 'construír' a autovía, demandou coñecer os motivos que levan á Xunta a tomar esta decisión.


'MINORAR O GASTO E A DÉBEDA'

En fronte, Ethel Vázquez xustificouna na importancia de 'minorar o gasto público' comprometido ata 2057 pola peaxe na sombra e 'minorar a débeda da Xunta'. Deste modo, como dixo, disporíase de fondos para 'a realización de novas infraestruturas' ou actuacións en 'seguridade vial e conservación'.

Con estes obxectivos, indicou que se está a analizar 'un contrato de xestión de servizo público en réxime de concesión de conservación e explotación' da AG-53 e da AG-54.

De tódolos xeitos, o que deixou claro é que a licitación que se propoña 'non ten por que ser ata o ano 2057'. 'E non será', apostilou a directora da AGI, antes de recordar que o mantemento desas vías xa o facía con anterioridade 'unha empresa externa' á sociedade pública Aceousa.


'NEGOCIO SUBSTANCIOSO'

Non obstante, Pontón opinou que 'ningunha empresa' asumirá a xestión destas vías 'por facer un favor á Xunta' na redución da débeda, senón que o farán co fin de lograr beneficios.

Neste sentido, sinalou que a AG-53 é 'un negocio moi substancioso' para a calquera compañía, posto que ten unha peaxe na sombra 'dos máis elevados' do Estado. 'E vostedes regálano', censurou, e cargou contra 'unha decisión ideolóxica' do PP que levará consigo 'pagar máis unha empresa'.

Na súa quenda de peche, a alto cargo da Xunta replicou que a concesión 'non ten por que ser vía tarifa', senón que pode facerse 'por canon de dispoñibilidade'. Deste modo, pagaríase en función da calidade, da conservación e do servizo'.

Tras apuntar que non hai ningún contrato pechado, o que garantiu é que 'a decisión que se adopte será aquela que supoña un beneficio para o conxunto da cidadanía galega' e que manteña 'o carácter de vía pública libre de peaxe para os usuarios nas mesmas condicións que na actualidade'.

Te puede interesar