Las aguas residuales que circulan por Riós impiden ampliar fincas de frutales ecológicos


Una vecina de Riós, Anabel Dacosta, afirma que el Consello Regulador de Agricultura Ecolóxi-ca de Galicia le denegó la amplia-ción de una hectárea de una explotación de frutales ecológicos.

Una vecina de Riós, Anabel Dacosta, afirma que el Consello Regulador de Agricultura Ecolóxi-ca de Galicia le denegó la amplia-ción de una hectárea de una explotación de frutales ecológicos (que hoy abarcan 5.000 metros cuadrados) porque las parcelas están contaminadas por vertidos de la depuradora de aguas resi-duales del Concello.Expone que el citado Consello realizó una inspección y toma de muestras que acreditan el vertido y que también realizó la corres-pondiente denuncia al Seprona, que ‘certificou que hai vertidos en todo o entorno’.Anabel da Costa dice que tam-bién ha solicitado en los últimos cuatro años una solución al Con-cello de Riós sin obtener resul-tados. ‘A miña explotación de frutais está inscrita no Consello Regulador dende o 2003 e agora non podo ampliar a producción por culpa do Concello. Pero, ade-mais, no entorno tamén hai outras fincas que sufren as con-secuencias de esta contamina-ción medio ambiental’. Y añade que ‘se está impedindo o desen-volvemento dunha actividade agraria respetuosa co medio ambiente que pon en valor o noso rural e que pode axudar a xerar emprego’.

Agua depurada

El alcalde del municipio, Fran-cisco Armando Veiga, afirma que ‘a auga residual que vai parar ás fincas desta veciña e doutros é a que sae xa depurada e, polo tanto, non é fecal’. Explica que ‘estas augas teñen que ir parar a algunha parte, non podemos canalizalas a outro lugar’ y expo-ne que, no obstante, ‘temos en proxecto facer unhas melloras na depuradora pero que dependen da financiación’.

Te puede interesar