El retraso del plan para ‘A Labandeira’ motiva que esta finca no esté aún registrada por el Concello

El embargo a la familia Otero afecta al paraje de ‘A Pena’, cedido al municipio el año 1996

Paraje de A Pena dos Namorados, en la margen izquierda del río Arenteiro. (Foto: Marcos Atrio)
El paraje megalítico de ‘A Pena dos Namorados’ también fue objeto de embargo judicial al estar registrado a nombre de la familia Otero Cerdeira, denunciada por un presunto delito de estafa y alzamiento de bienes. Este terreno, de 400 metros cuadrados y centro de atracción turística junto al río Arenteiro, había sido cedido al Concello carballiñés a cambio de convertir la finca ‘A Labandeira’ en suelo urbanizable. El alcalde, Carlos Montes, señala que ‘os propietarios non elaboraron o plan parcial pertinente’.
El embargo judicial sobre propiedades de la familia Otero Cerdeira engloba también el mítico paraje de ‘A Pena dos Namorados’, un terreno de 400 metros cuadrados en el que destaca una formación megalítica ubicada junto al río Arenteiro y muy visitada por los turistas que se desplazan hasta Carballiño.

Como en el caso de la finca ‘A Labandeira’, está registrada a nombre de Adolfo, José Antonio y Rafael Otero Cerdeira y sus respectivas esposas, como socios de la constructora denunciada por presunta estafa y alzamiento de bienes por cinco carballiñeses. Sin embargo, ‘A Pena’ había sido cedida en 1996 al municipio carballiñés por esta familia mediante un convenio urbanístico, que les permitía acometer un plan parcial para la construcción de viviendas en la finca citada, comprada por el Concello en 2001. Una escuela taller financiada por la Consellería de Traballo llevó a cabo hasta 1998 obras de limpieza y creación de un área recreativa en ‘A Pena’, además de transformar el conocido como ‘Muíño das Lousas’ en un mesón con vistas al río Arenteiro.

Retraso

El alcalde, Carlos Montes, reconoce que ‘tampouco pudemos rexistrar esta paraxe á nome do Concello, debido ó retraso da elaboración dese plan parcial, que debería contemplar a segregación das parcelas da fábrica de papel e tamén de A Pena’. Además, el regidor carballiñés -que en aquella época no formaba parte de la Corporaciónplantea dudas sobre ‘a titularidade desa zona, xa que estaba inmersa en pleitos con propietarios de terreos colindantes’.

Montes: ‘O PP pon unha cortina de fume para ocultar chapuzas do seu mandato’

El alcalde carballiñés, Carlos Montes, convocó ayer una rueda informativa con el fin de aclarar la situación de los terrenos ocupados por la antigua fábrica de papel en la finca ‘A Labandeira’, embargada por una orden judicial. El regidor socialista reiteró que ‘o Concello mercou dúas parcelas -dun total de 3.433 metros cadrados á familia Otero Cerdeira cun contrato asinado o 6 de abril de 2001 e un prezo de 90.000 euros, e na mesma data xa foron abonados 54.000 euros por transferencia bancaria’.

Montes añadió que ‘a xunta de goberno local aprobara o expediente o 29 de marzo dese ano, e os seguinte pagos foron feitos mediante sendos cheques de 18.000 euros o 24 de maio de 2002 e o 20 de maio de 2003, respectivamente’. El alcalde también volvió a matizar que ‘esas parcelas, que corresponden ó edificio da fábrica, a canle de auga e o estanque, non poden ser incorporadas ó Rexistro da Propiedade xa que é necesario un plan de sectorización para segregalas, ó tratarse de solo rural’.

Con respecto al embargo de los 45.000 metros cuadrados de ‘A Labandeira’, Carlos Montes comentó que ‘puxémonos en contacto co Xulgado de Instrucción número un do Carballiño, onde tivemos coñecemento de que a familia Otero recurrira ese auto xudicial’.

El Concello carballiñés, ‘unha vez resolva o xuiz, personarase para presentar un dominio de titularidade aportando a documentación do contrato e dos pagos efectuados ós propietarios, a fin de demostrar que eses terreos son municipais’, adelantó el regidor. Y criticó la postura del grupo municipal del PP y su portavoz, Argimiro Marnotes, ‘xa que están a aproveitar unha información para desinformar e tentar botar abaixo un dos proxectos emblemáticos para Carballiño, e ó mesmo están a facer coa praza do contorno do templo de A Veracruz’. Montes citó la orden de derribo de los áticos del antiguo Hotel Rogelia para recordar que ‘eles queren poñer unha cortina de fume para tapar as chapuzas herdadas de décadas de gobernos do PP que agora temos que arranxar nós’.


Te puede interesar