Ourense

Amencer festeja los 30 en familia

Ourense

ANIVERSARIO

Amencer festeja los 30 en familia

Voluntarios y jóvenes de los grupos "Andaina" y "Amigos Domingo Savio" de Amencer,  en la entrada del colegio Salesianos.
photo_camera Voluntarios y jóvenes de los grupos "Andaina" y "Amigos Domingo Savio" de Amencer, en la entrada del colegio Salesianos.

Al año, una media de 10.000 niños pasan por Amencer

La familia Amencer conmemora este año su 30 aniversario pidiendo gracias y perdón. "Son as dúas palabras que nestes 30 anos hai que dicir. Grazas a tanta xente que colaborou en Amencer e perdón por meter a pata. Somos unha entidade xuvenil, con todo o bo e regular que ten iso", apunta Xulio César Iglesias, gerente de la asociación juvenil. Junto con Manuel Seguí, coordinador de actividades, son las cabezas visibles de la entidad pero "Amencer non é de ninguén. Agora somos as caras exteriores pero aquí hai moitísima xente detrás", añade Iglesias.

Las raíces de Amencer se remontan a 1987, cuando un grupo de alumnos del antiguo COU y los educadores del colegio Salesianos Mauricio Paniagua, Paloma Bravo y Lola Martínez se embarcan en la aventura de crear un lugar alternativo para su ocio y tiempo libre. Con el tiempo, la entidad se fue abriendo a la ciudad. "O gran valor que ten Amencer é que non está pechado só aos nosos socios. Aquí calquera pode vir. Ten sitio", puntualiza Iglesias, involucrado en la entidad desde el curso 1994-95. "Cando eu cheguei, estaba nun momento de crise de nacemento; é dicir, que a xeración que animaba e coordinaba deixouno por temas de estudo ou ben porque se casaron".

El vínculo de Manuel Seguí con Amencer "ven dende rapaz. A primeira experiencia foi co campamento urbano. Tería uns nove anos", indicó. Precisamente, el campamento urbano y la operación quilo son "as dúas grandes bandeiras externas que temos xa que somos unha alternativa para os rapaces que non teñen outra opción de verán e pola labor de concienciación". Pero Amencer va más allá ofreciendo un gran volumen de actividades como la Sala Aberta o el itinerario de educación na fe, "que é a columna vertebral da asociación. Son un grupo de tempo libre que nos xuntamos de forma semanal. Empezan dende os máis pequenos ata a universidade", apunta Seguí.

En la actualidad, estiman que una media de 10.000 niños pasan al año por Amencer. "É moi raro que familias de Ourense non teñan contacto con Amencer. Dicimos que o 75% de ourensáns tiveron contacto connosco", destaca Iglesias. La clave está en convertirse en un lugar de encuentro y compromiso. "Sendo libre estamos conseguindo que a xente veña nun principio a xogar e, logo, descobre o voluntariado". Y siempre con una metodología "que é de contaxio. Nós impoñer non impoñemos nada. Traballamos valores moi humáns, que para nós cristiáns. Somos unha entidade cristiá. Non o ocultamos", matiza el gerente.

PROGRAMACIÓN

Con motivo del 30 aniversario, Amencer ha preparado un fin de semana "especial" que arrancará el próximo viernes 17 con una fiesta juvenil en la discoteca Night. Los más pequeños se reunirán el sábado 18 en la plaza Maior y, por la noche, tendrán una cena "na que invitamos a tódolos voluntarios que pasaron por Amencer neste 30 anos. O obxectivo non é outro que vernos e compartir experiencias", apunta Seguí.

El domingo, el obispo Leonardo Lemos presidirá un acto eucarístico en la parroquia María Auxiliadora. "Para nós é un orgullo que veña el", matizan. Tras un pequeño ágape, terminarán la celebración con una comida familiar entre la junta directiva de Amencer y la Comunidad Salesiana "como unha familia que somos".