Una muestra enseñará el legado de Angelita Varela

photo_camera Visita ao Santo Ángel.
El gobierno provincial recupera mobiliario, obras de arte y objetos personales de la marquesa en el colegio Santo Ángel

La Diputación de Ourense prepara una gran exposición sobre el legado de Angelita Varela, la marquesa de Atalaya Bermeja e hija del filántropo ourensano Ramón Santamarina, que fundó en Buenos Aires la "otra" ciudad llamada Orense. El presidente del gobierno provincial, Manuel Baltar, acompañado de técnicos de la Diputación, visitó las instalaciones del colegio Santo Ángel, en el barrio de O Couto, edificio que construyó Varela para destinarlo a un asilo de niñas huérfanas y en cuya capilla instaló tres panteones para su tía, su marido y ella misma. Sus restos reposan en este templo desde 1956, cuando esta mujer, tan reconocida en la vida social ourensana, falleció a los 92 años. 

Baltar estuvo acompañado en el recorrido por el Santo Ángel por representantes del Obispado, de la Fundación Santamarina y de la comunidad que gestiona actualmente el colegio. "Poñer en valor o legado de Angelita Varela forma parte dunha estratexia para promover e difundir unha parte importante da nosa riqueza patrimonial; unha andaina que comezou coa recuperación de pezas de extraordinario valor (mobiliario, obras de arte o obxectos persoais), que integrarán unha grande exposición que a Deputación está a preparar para 2022", avanza el presidente de la Diputación. 

“Un auténtico tesouro"

"Os ourensáns temos un auténtico tesouro no barrio do Couto, mesmo a capela onde están soterradas Angelita Varela e a súa tía -monumento funerario realizado por Asorey- son pezas de significado valor arquitectónico e artístico, xunto con fotografías e outros obxectos, e está na nosa intención traballar conxuntamente coa fundación para darlle un uso futuro que permita aos visitantes poder contemplar a calidade patrimonial deste conxunto", valora Baltar.

El presidente provincial recuerda que "houbo un tempo no que Angelita Varela, o seu pai e toda a familia foron uns excelentes embaixadores da nosa terra ourensán na Arxentina. Un labor social que se manifestou coa presidencia da Cruz Vermella por parte de Angelita Varela e que hoxe se segue realizando co traballo docente que desenvolve o colexio". La Diputación añade la "obriga"  de "reivindicar o noso, a nosa identidade como ourensáns", a la hora de impulsar proyectos de este tipo. 

Te puede interesar