Lavadoras, televisores, muebles y material de construcción se acumulan en una parroquia de Xinzo

Denunciado un vertedero en una zona protegida de A Limia

Uno de los puntos de vertidos incontrolados detectados en Boado (Xinzo).
La asociación ecologista Amigos da Terra ha presentado una denuncia frente a la delegación provincial de Medio Ambiente, el Seprona y la Policía Autonómica por la existencia de un vertedero incontrolado localizado en la parroquia de Boado, en el concello de Xinzo de Limia. Primeiro foi o desecado da Lagoa de Antela, despois a concentración parceira logo as areeiras e agora vertedoiro... A Limia parece condenada a ser un campo de experimentos permanente para a destrución ambiental', critican desde Amigos da Terra.
Electrodomésticos, aparatos eléctricos, muebles, materiales de construcción y demás residuos urbanos componen los diferentes puntos de vertido que discurren a lo largo de 100 metros en una de las pistas paralelas a la autovía de las Rías Baixas A-52. 'Dase a agravante engadida que ditos vertedoiros se atopan en pleno espazo natural declarado zona de especial protección para as aves (Zepa)', enfatizaba en nombre de Amigos da Terra Ángel Dorrío, que recuerda que 'estes vertedoiros constitúen un potencial foco de incendios e, ademáis, a contaminación que xeneran afecta tamén ás augas superficiais e subterráneas que se atopan moi próximas' .
Un grupo de excursionistas que recorría el área protegida de la Zepa para el visionado de las aves detectaba el pasado fin de semana la presencia de los residuos en la parroquia antelana de Boado. 'Percatámonos da súa existencia de casualidade, pero tal e como nos subliñaron veciños da contorna, o vertedoiro podería levar na zona máis dun ano', apuntó Dorrío, que insta a las administraciones competentes a que se identifique y sancione a los responsables de los vertidos 'e que os devanditos vertedoiros sexan retirados, devolvendo ao seu estado orixinal a zona contaminada'.

más de un año
En el Concello de Xinzo, el alcalde Antonio Pérez se mostraba ayer sorprendido por la noticia y aseguró desconocer la existencia de dicho vertedero. 'Non temos conocimiento da súa existencia, pero de ser así, seguiremos o procedemento habitual de retirada dos residuos e sellado do vertedoiro na medida das nosas posibilidades orzamentarias'.
El regidor del Partido Popular lamentaba y condenaba la existencia de este tipo de vertederos, si bien considera que 'nun concello con 33 núcleos de poboación é frecuente que algun veciño opte por esta vía para deshacerse dos residuos'.
En esta misma línea, el alcalde recordaba a sus convecinos la existencia de un punto limpio en el polígono industrial donde poder depositar todo tipo de residuos voluminosos.

Te puede interesar