Gloria Bernárdez: “Cando ía medir as fincas, o paternalismo era tremendo”

Gloria Bernárdez, ingeniera agrónoma.
photo_camera Gloria Bernárdez, ingeniera agrónoma.
Gloria Bernárdez es agrónoma y esta es su experiencia en el mundo laboral

Gloria Bernárdez coincidió con más chicas en la facultad, al contrario de lo que le ocurrió a Sonia Gómez Carnero, que estaba en minoría. Bernárdez es ingeniera agrónoma y desarrolla su propio proyecto en el rural ourensano: Estudo CD, una empresa de asesoramiento técnico en el que se encarga de medición de fincas, problemas de herencias… “Nós eramos máis rapazas que rapaces na facultade, pero emprendendo na provincia estabamos moi poucas. E na comarca do Ribeiro, a día de hoxe, creo que seguimos sendo dúas mulleres fronte a moito home”.

Recuerda que en los inicios se encontró con el paternalismo de pleno. “Ía medir as fincas para o catastro embarazada e o paternalismo era tremendo. Había algún cliente que quería falar só co xefe”. Hace 14 años que forma parte del estudio, junto a una arquitecta, una topógrafa y un aparejador. Lideran sus proyectos desde O Irixo. “Sempre me encantou o campo, é moi triste que os perfís de enxeñaría agraria estean en detrimento total nunha provincia como Ourense, onde o rural é a despensa da cidade”.

Bernárdez entró en Ingeniería Agraria “case de rebote”, aunque “sempre me encantou o campo e estou convencida de que nuns anos Ourense será un auténtico verxel para a agricultura, precisamos moitos perfís de enxeñaría agraria”. 

Esta ingeniería descubrió su pasión en los proyectos de desarrollo local: “As políticas de desenvolvemento, os proxextos que fago para o concello, axudando a implantar industrias agroalimentarias, é do que máis desfruto. Significa poder facer máis cousas e non estar só pechada na oficina”. 

Conciliar

En cuanto a las ayudas para el emprendimiento femenino, Gloria Bernárdez recuerda que en sus inicios “había menos subvencións que agora, pero había”. Con todo, “o problema” para las mujeres sigue siendo la conciliación. “No Irixo salvounos a vida ter unha casa niño preto para levar aos nenos”, explica sobre su decisión de emprender en el rural ourensano.

Te puede interesar