Los alcaldes creen que empleo y servicios son la clave poblacional

'Os gobernos teñen que potenciar o campo'

Los alcaldes de los municipios que según el Instituto Galego de Estatística no registraron ningún nacimiento en 2011 atribuyen la situación a causas diferentes, aunque todos coinciden en la necesidad de apoyar al rural. 'O que teñen que facer os gobernos é potenciar o campo e dar ilusión á xente. Que axuden ó agricultor, e xa non digo que lle dean, senón que non os afoguen coas medidas que se van adoptando', dice el alcalde de Beade, Senén Pousa, que, no obstante, discrepa con Estatística. 'Estou xa cansado de oír sandeces de que non nace ningún rapaz en Beade. O ano pasado naceu un e este ano unha nena. Perdoa a expresión
'O que teñen que facer os gobernos é potenciar o campo e dar ilusión á xente. Que axuden ó agricultor, e xa non digo que lle dean, senón que non os afoguen coas medidas que se van adoptando', dice el alcalde de Beade, Senén Pousa, que, no obstante, discrepa con Estatística. 'Estou xa cansado de oír sandeces de que non nace ningún rapaz en Beade. O ano pasado naceu un e este ano unha nena. Perdoa a expresión pero en Beade tamén os sabemos fabricar', concluye.

Tampoco está de acuerdo con la estadística Gabriel Alén, alcalde de Cenlle, que asegura que en 2011 'creo que hubo un par de nacimientos'. Para él, 'es difícil explicar (el bajón poblacional en el rural) porque son muchas las causas'. Con todo, considera que la actual situación económica puede ser una oportunidad. 'Es un momento en el que la gente puede apostar por volver al rural. Nosotros estamos promocionando que la gente compre casas en el municipio y las rehabilite, aprovechando también que somos un concello muy cercano a la ciudad', concluye.

Mientras, el alcalde de A Veiga, Edesio Yáñez, considera que la clave es que 'hai pouco traballo nas aldeas e non a todo o mundo lle gusta o rural', argumento en los que también coincide Juan Antonio Martínez, regidor de Verea, donde en lo que va de 2012 ya nacieron dos nuevos vecinos. 'Hai que crear postos de traballo no rural e hoxe é complicado. Eu non lle vexo outra historia e penso que dende o Concello pouco podemos facer'.

Para el alcalde de Parada de Sil, Francisco Magide, tras la despoblación hay diversas causas, como que 'o rural non ten servizos que hoxe se requiren para vivir dunha maneira digna, como internet ou a telefonía móbil, coa que hai problemas nalgunhas zonas'. Sin embargo, a su juicio, la situación puede empeorar. 'Se se avanza na fusión mecánica dos concellos, o rural morre porque os servizos quedarán moi alonxados dos cidadáns', dice Magide, que puntualiza que 'non digo que non haxa que reducilos pero habería que facer un novo mapa e cambiar os servizos'. Otros cambios, como las reducciones de las aulas -Parada de Sil no tiene colegio- contribuyen también, a juicio de Magide, 'a dar a puntilla ó rural'.

En este último aspecto es contundente el alcalde de Larouco, Joaquín Prieto, que señala que 'a Xunta non se ocupa de nada no rural e nós (los concellos) non temos medios. Co apoio da Xunta non podemos contar'. Critica Prieto la decisión del gobierno gallego de suprimir la escuela del municipio 'coa disculpa de que os nenos teñen que relacionarse con outros nenos, como se os nenos de Larouco fóran salvaxes. Eles xa se relacionan con outros rapaces', dice, al tiempo que cuestiona la decisión de la Consellería de anunciar el cierre el mismo día que se acababa el curso. El pleno de Larouco ya rechazó esta decisión y su alcalde considera que 'temos todos os servizos, como ximnasio municipal, piscinas... e agora nos quitan este. Non nos axudan para nada'.

A diferencia de Magide y Prieto que creen que sin servicios no hay población, los alcaldes de Verea y Cenlle entienden lo que ocurre con las escuelas. 'Lo primero es conseguir población y a partir de ahí podemos pedir servicios básicos a buen nivel', sentencia Alén. En definitiva, el pez que se muerde la cola.

Te puede interesar