OS MAIOS 2017

De Otero Pedrayo a las coplas por wasap

1op3146_result
photo_camera María Pérez lleva 30 años participando en la fiesta de Os Maios.

Los componentes de la Ronda de Auriense heredaron de Asociación Cultural Auriense el entusiasmo por componer los mejores versos de los Maios. María Pérez "Xea" lleva tres décadas participando en la fiesta más enxebre

María Pérez "Xea" lleva 30 años participando en la fiesta de Os Maios de la ciudad. Formaba parte de la antigua Asociación Cultural Auriense, la de Otero Pedrayo, Xosé Lois González "O Carrabouxo" o Millán Picouto. "Xa facían os maios esa xente ilustre, cunhas coplas fabulosas", comenta María.

Lo de las coplas extraordinarias es algo que ha heredado la actual formación, la Ronda de Auriense, que casi todos los años consigue hacerse con un premio con sus composiciones. "Nos maios non temos tanta man, pero coas cantigas sempre o fixemos ben", comenta entre risas.

Estos días ultima, junto a sus compañeros, los preparativos para llegar a punto al concurso municipal de Os Maios. Con ella participan quince adultos y dos niñas, la que se conoce como "Ronda das crianzas". "Segue a tradición nas pequeñas. Teñen, por propia vontade, toda a iniciativa por facer as coplas. Teñen moitísima ilusión", explica.

Eso sí, tienen iniciativa y también tecnología. María cuenta que las pequeñas utilizan internet como principal fuente de inspiración. Pero no son las únicas. "Nós tamén incorporamos a nova tecnoloxía -se ríe-. Este ano fixemos un grupo de Whatsapp no que íamos poñendo temas que podían servir para facer a crítica, ou incluso estrofas. Imos ver cómo resultan este ano con esta técnica", dice la veterana de Os Maios.

María comenta que cualquier sistema sirve con tal de continuar con la tradicional fiesta que da la bienvenida a la primavera. "Esperemos que, para cando xa non estemos nós, continúen estas rapazas".

Aunque reconoce que son "un tanto mediocres" en la elaboración de los maios, este año -principalmente por la falta de musgo- decidieron dejar aparcada la figura tradicional que siempre realizaban, para probar suerte con una creativa: un "maio das palabras".

Lo único que echa en falta esta "histórica" de Os Maios es el número de participantes. "Xa non somos tantos como daquela, a xente vaise cansando, e se non seguen os novos a festa vai morrendo", dice.

La veterana de esta fiesta siente nostalgia de aquellas fiestas al recordar un maio en particular: "Recordo un ano no que nos presentábamos cun maio que se nos desfacía polo camino, caíanos o musgo, era unha vergonza -se ríe. E decidimos colocalo na entrada da exposición e marchar correndo, como se non fora noso. Iban os nenos de Seixalbo detrás apañándonos o musgo e, para que non se soubese que eramos nós, berraban 'Viva o maio de Rabo de Galo!".

Cuenta entre risas que llegó O Carrabouxo de ver los maios y le dijo: "Xea, ese maio que está na entrada é o noso, verdade?". "Si". "Iso non se fai, non se pode mancillar o nome da Auriense!", le espetó. Desde entonces, la Ronda de Auriense no volvió a dejar ningún maio por el camino. 

Te puede interesar