A Rúa, un ejemplo de uso sostenible del agua

María G. Albert acompañada del rey Felipe VI y los representantes del Consorcio y Diputación.
photo_camera María G. Albert acompañada del rey Felipe VI y los representantes del Consorcio y Diputación.
Felipe VI destaca el proyecto valdeorrés del Consorcio de Aguas 

Estamos moi orgullosos; que elixan á Rúa coma exemplo do que se ten que facer noutros sitios, é un motivo de orgullo”. Así expresó la alcaldesa de A Rúa, María González Albert, su sentir tras la asistencia en el día de ayer a la gala de presentación del Anuario 2023 del Informe COTEC, presidida por el rey Felipe VI, en el pabellón de convenciones del Recinto Ferial de la Casa de Campo, Madrid. De entre los 162 proyectos presentados de toda España, el proyecto “Ruagua”, promovido por la Diputación a través del Consorcio de Aguas de Valdeorras, fue uno de los tres ganadores del Proxecto Demos de economía circular, en comunidades rurales de menos de 5.000 habitantes.

Tal y como relata la regidora, se trata de un “proxecto de augas depuradas para que teñan un segundo uso; consiste en facer unha rexeneración dunha parte da auga que xa ten un proceso de depuración na Rúa, e en vez de vertela ó río, conseguir que esa auga volva ter uso, non potabilizala para consumo, pero sí para posibles usos de regadío, de extinción de incendios, etc., para que esta auga non se perda porque é un ben escasísimo”. De hecho, esa es la parte que más destaca González Albert, “a parte máis de concienciación social de que a auga é un ben escaso e que hai que usala de forma responsable”. 

La alcaldesa también especificó que “na depuradora vaise instalar este sistema de rexeneración, cun volumen de tratamento previsto de 8 metros cúbicos á hora; instalarase un depósito interno e despois surtidores fora que sexan apropiados para os camións de bombeiros para diferentes usos”. Para poder ponerlo en marcha, “será a fundación Ikea a que poña o diñeiro”, afirmó González Alber.

Te puede interesar