Siete concellos de la N-541 piden la renovación del vial
El BNG y PSOE faltaron a la reunión para tramitar una propuesta de apoyo del Parlamento para la renovación de la N-541
Alcaldes del Pacto de Pedre, de los concellos afectados por la N-541 -Punxín, Maside, Carballiño, Boborás, O Irixo, Beariz y Cerdedo-Cotobade-, promovieron una reunión con los grupos parlamentarios con el fin de trasladarles una propuesta de Proposición Non de Lei con la que persiguen que “o Parlamento de Galicia inste á Xunta de Galicia a dirixirse ao Goberno de España de xeito que acometa, coa maior urxencia posible, a mellora integral da estrada N-541 Pontevedra-Ourense, na totalidade do seu percorrido, de tal xeito que se garanta a seguridade da vía e reduza a elevada sinistralidade que presenta”.
Sin embargo, únicamente acudió al encuentro José Manuel Balseiro, del Grupo Popular, que se encargará de trasladar a la Cámara galega la Proposición Non de Lei, ante la ausencia del BNG y del PSOE. Los alcaldes consideran “inexplicable a ausencia dos deputados Luis Bará, do BNG, e Patricia Otero, do PSdeG-PSOE, na xuntanza xa que esta xa fora convocada no mes de abril e decidírase, precisamente a petición dos nacionalistas e os socialistas, adiala ata o día de hoxe para evitar que poidera interferir no proceso electoral municipal”.
Pacto
El regidor de Cerdedo-Cotobade (Pontevedra), Jorge Cubela, impulsó el Pacto de Pedre, que suscribieron los municipios de Punxín, Maside, Carballiño, Boborás, O Irixo y Bearíz, dentro de la provincia de Ourense, debido a la alta siniestralidad de esta carretera, con cerca de un centenar de accidentes registrados a lo largo del 2022, con varios fallecidos, entre ellos el que se produjo durante la última Nochebuena, cuando un autobús con pasajeros se precipitó al río Lérez, dejando siete fallecidos y dos heridos. Ese fue el detonante para la unión de los alcaldes en la reclamación de una renovación integral de este vial entre Ourense y Pontevedra.
La reunión de ayer es uno de los pasos programados cara la consecución de ese objetivo. Lo que persiguen los alcaldes es una propuesta conjunta de los grupos parlamentarios de respaldo “na defensa dos concellos e seguridade da nacional”, apunta Jorge Cubela. Así, reclaman una nueva rodadura, mejores accesos y refuerzo de la señalización.
Servicio a más de 28.000 habitantes
Los alcaldes manifiestan que “entre as deficiencias desta estrada figuran un asfalto deteriorado e problemas de drenaxe, que provocan a falta de adherencia da vía, problemática que se intensifica cando chove abundantemente, así como un cuestionable trazado e innumerables fochos e depresións da superficie da estrada que levan a que os vehículos perdan estabilidade ao seu paso”.
En consecuencia, afirman que “queda demostrado que é necesaria unha actuación urxente nesta infraestrutura estratéxica que precisa unha mellora integral. De feito, esta vía de titularidade estatal vertebra gran parte do territorio que percorre e dá servizo a unha poboación de máis de 218.000 habitantes, que conecta as Rías Baixas co interior de Galicia e coa Meseta, e que ademais vén soportando un volume de tráfico inxente”. Al respecto de las ausencias del BNG y PSOE en la reunión, afirman que “a reclamación municipal materializada no Pacto de Pedre non busca ser unha petición de enfrontamento político ou institucional senón un acto de reivindicación conxunta en defensa activa dos seus territorios e veciños e de chamamento urxente á mellora da seguridade”. El siguiente paso consiste en que la reclamación llegue a las Cortes y Senado.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Lo último