SELECTIVIDAD

El Campus se blinda contra las trampas en los exámenes

ma_2019_06_11_3236_result
photo_camera Estudiantes en la Biblioteca Pública de Concejo.

Entre este miércoles y el viernes, 1.051 ourensanos se examinan de las pruebas de acceso a la universidad

La Comisión Interuniversitaria de Galicia despliega lo planificado durante todo un curso para el correcto funcionamiento de la antigua Selectividad, las  Probas de Avaliación de Bacharelato para o Acceso Univesitario (ABAU), a las que se presentan desde este miércoles hasta el viernes 1.051 estudiantes en Ourense. El estricto control para evitar las trampas empieza desde la custodia de los exámenes en un bunker, previa elaboración de las copias en una sala con ordenadores y fotocopias sin conexión a Internet y realizada por un tribunal único. Las medidas terminan con la novedad de este año: los escaneos aleatorios. Los detectores de frecuencia se incorporan a las tres sedes del Campus (facultades de Derecho, Empresariales e Historia), en las que se examinan 936 alumnos (el resto, 121, realizan las pruebas en el IES Cosme López Rodríguez de A Rúa). Con todo, no es la única novedad que la CIUG incorpora en esta edición: hay mejoras para que el alumnado con capacidades especiales tenga igualdad de oportunidades. 

"Me parece un poco exagerado lo de los detectores de frecuencia, pero ya sabíamos desde el instituto que no podíamos llevar nada electrónico", dice Marta, que descansa a la salida de la biblioteca de Concejo a media mañana, en el último día antes de Selectividad. "Historia ya no lo toqué más, es muchísimo temario. Y miedo me da, porque quiero estudiar Derecho e Historia siempre es una materia de las básicas. Espero que no sea igual...", se ríe la joven. Toca seguir con el repaso. 

"Teremos unha comisión para o alumnado con necesidades educativas especiais. Este curso haberá 114 estudantes que terán distintas adaptacións en base ao realizado durante o seu bacharelato e un total de 10 persoas fará a proba no Centro de Recursos Educativos da ONCE en Pontevedra. En Ourense serán 6 alumnos. Fixemos un número importante de cambios que entendemos eran necesarios. O alumnado con dislexia terá uns criterios definidos para a corrección das probas de linguas. Tamén terán reserva de prazas para a convocatoria extraordinaria e reserva de prazas nos dobres graos", explica Iván Area, delegado de la CIUG de la UVigo y profesor de Ingeniería Aeronáutica en Ourense.

En Ourense habrá tres comisiones delegadas, cada una con una presidencia y una secretaría y 36 vocales en las aulas. Un engranaje humano al que se suma este año un mayor control tecnológico. El uso de cualquier dispositivo electrónico, aún apagado, supone la expulsión del aula y un cero en la materia. El tribunal puede valorar otras sanciones, que incluyen la anulación completa de las pruebas. 

Iván Area, sobre a selectividade única:“A Ciug está aberta a analizar calquera opción"

Como chegan os exames á aula?

20190611190718964_resultAs copias están en ordenadores e fotocopiadoras sen conexión a internet, traballo que realiza o tribunal único, que son as únicas persoas que manipulan os exames. Unha vez realizadas son almacenadas nun bunker, para a súa distribución mediante transporte a través de compañías de seguridade. Desde a CiUG coñecemos como se realiza toda a loxística noutros territorios e pensamos que temos un sistema moi sólido, no referente tanto á elaboración de copias como ao anonimato do alumnado cun sistema de dobre confidencialidade de datos. Todos os exames son abertos simultaneamente en Galicia.
Como se soluciona o problema de que a un alumno lle coincidan dous exames á vez?
Unha vez temos a matrícula de todo o alumnado e tendo en conta o horario inicialmente previsto analizamos as posibles incompatibilidades. Temos arredor de 100 casos cada ano para os que coinciden exames. Nese caso, a persoa ten que quedar na aula e continuar co seguinte exame. É algo habitual e non causa ningún problema. O calendario de exames que temos en Galicia maximiza as opcións de realización de distintas materias. Noutros territorios non se lles dá tanta importancia a esta flexibilidade coas materias voluntarias.

Que opina a CIUG da aposta por unha selectividade única?

Estamos abertos a analizar calquera opción. En todo caso, cómpre ter en conta o actual marco xurídico, no que hai competencias nesta materia tanto do Estado como de comunidades autónomas. A nivel persoal, penso que desde hai moitos anos estamos no marco europeo de ensino superior, que implicou unha modificación moi importante dos títulos que ofertamos. No que é o acceso penso que estamos moi lonxe de atinxir un marco europeo; o debate non é tanto a nivel do estado senón definir un acceso á universidade a nivel de toda Europa, cun peso importante para as competencias lingüísticas. n

Te puede interesar