'De noite temos medo de saír da casa e circular en coche e perigoso', comentan los vecinos

Caballos y vacas de O Suído destrozan cultivos en Avión

Una finca recientemente atacada por el ganado, en Pascais. (Foto: José Paz)
Manadas de caballos y vacas procedentes de la Serra do Suído, frontera natural entre las provincias de Ourense y Pontevedra, invaden en los últimos días zonas habitadas de diferentes parroquias del municipio de Avión, causando destrozos en fincas y muros. 'O gando soe baixar á caída do sol e entra nas hortas e comen todo o que hai, berzas, leitugas e calquera brote de pranta que lles guste', señala Sara González, vecina de Pascais, na parroquia de Amiudal.
En este pequeño núcleo de población, de 25 habitantes, éstos temen salir a la calle de noche ante la posibilidad de ser atacados por los animales. 'Como non hai ningún bar, era habitual que nos xuntásemos nunha das casas para xogar a partida de naipes, pero agora xa non o facemos por medo', apuntan. Además, evitan cualquier desplazamiento nocturno en vehículo por las pistas del municipio, dado que caballos y vacas vagan sin control por ellas.

La ausencia de pastos en la montaña debido al frío y a la nieve obliga al ganado a desplazarse a las aldeas, sobre todo a las pertenecientes a las parroquias de Amiudal y Abelenda, donde se concentran más tierras de cultivo. Los afectados consideran que 'alguén ten que tomar medidas, xa que temos avisado a propietarios coñecidos de cabezas de gando para que veñan retiralas e non o fan'.


GESTIONES

El alcalde de Avión, Antonio Montero, coincide con sus vecinos en que 'é moi difícil botar man desta situación, que se ven repetindo case tódolos anos, por a falla de colaboración dos donos dos animais que están en réxime de producción extensiva no Suído'. El regidor 'popular' recuerda que su antecesor, Francisco Gil, y él mismo 'comunicámoslle estas inquedanzas ós responsables da Xunta, pero ata o momento non houbo unha resposta concreta por parte deles'.

Al respecto, fuentes de la Consellería de Medio Rural indicaron que 'a Subdirección Xeral de Gandería ten coñecemento de que hai aproximadamente 45 cabalos e un número superior de gando vacún que se atopa en réxime de liberdade en Avión, pero unha parte destas reses non están identificadas'. Las mismas fuentes de este departamento autonómico añaden que 'nembargantes, non hai constancia de terse rexistrado denuncias ante as forzas de seguridade por danos ou ataques destes animais da Serra do Suído'.

Te puede interesar