Ana Garza Cortiña naceu en Coles en 1964. É asesora fiscal de profesión, traballando por conta allea e na súa empresa desde hai 20 anos. Veciña das Camelias, está casada e ten unha filla. Na política, mantense na militancia desde hai 14 anos, os mesmos que leva na política activa cun posto no grupo da oposición en Coles e logo na cidade. É concelleira de Comercio e Turimo e acaba de asumir a área de Termalismo.
Ourense é capital termal pero tamén é máis. É comercio. É gastronomía. A cidade quere ofertar a súa imaxe dende distintas ópticas e ese é o labor que tenta facer Ana Garza. Dous anos despois de comezar a súa andaina á fronte de Comercio e Turismo, acaba de asumir tamén a xestión de Termalismo. Ata o de agora a súa valoración é positiva porque cre que nunca houbo tanto dinamismo en comercio, coas asociacións que se crearon novas nos barrios e tamén porque se deseñou que queremos comercializar e temos a sociedade de xestión e a nova oficina de turismo.
Aínda que recoñece que é a súa maior preocupación -dado que é un investimento de 15 millóns de euros- Garza está satisfeita dos pasos dados con respecto á reforma da Praza de Abastos. A concelleira cre que a remodelación do campo da feira (xa comezaron as obras) é importante non so para desfrute da cidade senón tamén para o turista porque era unha imaxe negativa da cidade, igual que o restaurante na zona termal, que ademais se programau para que dean información ó turista.
Da súa xestión en Industria, Garza salienta a solicitude do programa Avanza para a expropiación da A Molinera e a súa posterior reconversión nun centro de novas tecnoloxías. Asumíronse proxectos de grande responsabilidade, sinala.
Dado que o obxectivo final é convertir á cidade nun producto turístico, considera que o comercio é fundamental, tamén a restauración e todo o sector do aloxamento e as feiras; por eso, no camiño espera conseguir paquetes turísticos combinados con Santiago porque nos faltan infraestructuras.
A CLAVE PERSOAL
Por que decide entrar na política?
Son nacionalista case desde que teño uso de razón e desde sempre quixen traballar por este país, que ten moitísimas posibilidades.
Que pide vostede dun comercio?
Gústame mirar e logo decidir segundo o que máis necesito.
Pequeno comercio ou grandes superficies? Pequeno, ademais me gusta o comercio de rúa, os grandes me agobian.
Un sitio para facer turismo?
Teño paixón polas viaxes e creo que cada lugar ten o seu encanto. Gústame moito Portugal pero toda Europa me atrae. Tamén me encanta a Ribeira Sacra e a ría de Muros-Noia para o verán. Utilizo moito o turismo de fin de semana en balnearios.
Que lle recomendaría a un turista de Ourense?
A min gústame moito pasear polos cascos históricos. O noso é moi fermoso, tamén a oportunidade de cear na nosa zona de tapas e, por suposto, a zona termal.
Un libro?
Hoxe estou lendo Herba moura de Teresa Moure.
Unha canción?
Son máis de cantautores, como Silvio Rodríguez, son gran afeccionada ós fados e a Maná.
Aspiracións políticas?
Non teño. Asumo as responsabilidades que me otorga a organización.
OS LOGROS
Conseguir unha nova imaxe para a cidade como destino turístico.
Traslado da oficina de Turismo a un enclave estratéxico.
Constitución do ente mixto de xestión turística.
Creación dunha páxina web que centralice a actividade turística.
Aposta pola reforma da Praza de Abastos e lograr a remodelación do campo da feira.
Construcción dun restaurante nas Pozas de Maimón.
Ordenación dos feirantes do Barbaña.
Apoio ás asociacións de comerciantes e a ordenanza de alumeado.
OS RETOS
Convertir a cidade nun destino turístico de primeiro nivel, o que implica unha aposta decidida polo desenvolvemento de infraestructuras hoteleiras, de restauración e termais.
Crear unha folla de ruta parta o ente mixto de xestión turística, asegurando o seu bo funcionamento e os froitos para a cidade a nivel turístico.
A apertura de Ourense como destino turístico nos mercados europeos. Non limitarse somente nas actuacións ós mercados de Galicia e España.
Fomentar o Ourense de shopping. Para iso, o departamento de Comercio considera importante fomentar a instalación de grandes firmas na cidade, que complementen á importante oferta existente na actualidade.
Gómez Villar (PP): Unha xestión decepcionante
O concelleiro do PP, Aurelio Gómez Villar, resume a xestión de Ana Garza como decepcionante porque está chea de promesas incumpridas. En Comercio, o edil da oposición cre que non hai ningún gran proxecto en marcha que favoreza ó comercio tradicional, criticando que non haxa axudas para establecerse no casco histórico nin propostas favorables para o comercio en época de crise. Con respecto á reforma da Praza de Abastos, Gómez Villar di que a realidade é que contaron unha milonga e so dispoñen de 200.000 míseros euros que non chegan para afrontar o volume desa obra. Pregúntase tamén que foi das medidas anunciadas para impulsar as galerías comerciais e a instalación de tendas vencelladas ó termalismo.
No ámbito turístico, Aurelio Gómez Villar cre que se viviu das rendas herdadas do goberno anterior. Na súa opinión é un erro retirar das Burgas a oficina de Turismo e acusa ó departamento de Ana Garza de falta de xestión no que respecta ó Plan de dinamización. Bota en falta tamén os anunciados -por parte do BNG- hoteis con encanto no casco histórico, que non hai nin o primeiro, e os importantes investimentos que se ían facer no castro de Santo Tomé para impulsar este punto como atractivo turístico.
Aínda así, para Gómez Villar o escandaloso é o ocorrido en materia de Industria, dado que, asegura, a concellería non fixo absolutamente nada. Critica que non se moveu nada do posible parque empresarial de Santa Mariña e tampouco se fixo nada para o traslado do matadoiro municipal, mudanza fundamental para o desenvolvemento termal do entorno do campo da feira.
O PEOR
A falta de xestión. Segundo Gómez Villar, o bipartito non foi quen de contrarrestar a crise con accións necesarias e específicas no ámbito do Comercio.
Deixar que iniciativas positivas para o comercio e o turismo se diluiran, a pesares do efecto positivo do Plan de dinamización e do Urban.
Ningún apoio por parte da Xunta bipartita. Cando gobernaba o PP en Ourense, conseguiu de BNG e PSOE na Xunta o Plan de dinamización turística.
Aínda que recoñece que é a súa maior preocupación -dado que é un investimento de 15 millóns de euros- Garza está satisfeita dos pasos dados con respecto á reforma da Praza de Abastos. A concelleira cre que a remodelación do campo da feira (xa comezaron as obras) é importante non so para desfrute da cidade senón tamén para o turista porque era unha imaxe negativa da cidade, igual que o restaurante na zona termal, que ademais se programau para que dean información ó turista.
Da súa xestión en Industria, Garza salienta a solicitude do programa Avanza para a expropiación da A Molinera e a súa posterior reconversión nun centro de novas tecnoloxías. Asumíronse proxectos de grande responsabilidade, sinala.
Dado que o obxectivo final é convertir á cidade nun producto turístico, considera que o comercio é fundamental, tamén a restauración e todo o sector do aloxamento e as feiras; por eso, no camiño espera conseguir paquetes turísticos combinados con Santiago porque nos faltan infraestructuras.
A CLAVE PERSOAL
Por que decide entrar na política?
Son nacionalista case desde que teño uso de razón e desde sempre quixen traballar por este país, que ten moitísimas posibilidades.
Que pide vostede dun comercio?
Gústame mirar e logo decidir segundo o que máis necesito.
Pequeno comercio ou grandes superficies? Pequeno, ademais me gusta o comercio de rúa, os grandes me agobian.
Un sitio para facer turismo?
Teño paixón polas viaxes e creo que cada lugar ten o seu encanto. Gústame moito Portugal pero toda Europa me atrae. Tamén me encanta a Ribeira Sacra e a ría de Muros-Noia para o verán. Utilizo moito o turismo de fin de semana en balnearios.
Que lle recomendaría a un turista de Ourense?
A min gústame moito pasear polos cascos históricos. O noso é moi fermoso, tamén a oportunidade de cear na nosa zona de tapas e, por suposto, a zona termal.
Un libro?
Hoxe estou lendo Herba moura de Teresa Moure.
Unha canción?
Son máis de cantautores, como Silvio Rodríguez, son gran afeccionada ós fados e a Maná.
Aspiracións políticas?
Non teño. Asumo as responsabilidades que me otorga a organización.
OS LOGROS
Conseguir unha nova imaxe para a cidade como destino turístico.
Traslado da oficina de Turismo a un enclave estratéxico.
Constitución do ente mixto de xestión turística.
Creación dunha páxina web que centralice a actividade turística.
Aposta pola reforma da Praza de Abastos e lograr a remodelación do campo da feira.
Construcción dun restaurante nas Pozas de Maimón.
Ordenación dos feirantes do Barbaña.
Apoio ás asociacións de comerciantes e a ordenanza de alumeado.
OS RETOS
Convertir a cidade nun destino turístico de primeiro nivel, o que implica unha aposta decidida polo desenvolvemento de infraestructuras hoteleiras, de restauración e termais.
Crear unha folla de ruta parta o ente mixto de xestión turística, asegurando o seu bo funcionamento e os froitos para a cidade a nivel turístico.
A apertura de Ourense como destino turístico nos mercados europeos. Non limitarse somente nas actuacións ós mercados de Galicia e España.
Fomentar o Ourense de shopping. Para iso, o departamento de Comercio considera importante fomentar a instalación de grandes firmas na cidade, que complementen á importante oferta existente na actualidade.
Gómez Villar (PP): Unha xestión decepcionante
O concelleiro do PP, Aurelio Gómez Villar, resume a xestión de Ana Garza como decepcionante porque está chea de promesas incumpridas. En Comercio, o edil da oposición cre que non hai ningún gran proxecto en marcha que favoreza ó comercio tradicional, criticando que non haxa axudas para establecerse no casco histórico nin propostas favorables para o comercio en época de crise. Con respecto á reforma da Praza de Abastos, Gómez Villar di que a realidade é que contaron unha milonga e so dispoñen de 200.000 míseros euros que non chegan para afrontar o volume desa obra. Pregúntase tamén que foi das medidas anunciadas para impulsar as galerías comerciais e a instalación de tendas vencelladas ó termalismo.
No ámbito turístico, Aurelio Gómez Villar cre que se viviu das rendas herdadas do goberno anterior. Na súa opinión é un erro retirar das Burgas a oficina de Turismo e acusa ó departamento de Ana Garza de falta de xestión no que respecta ó Plan de dinamización. Bota en falta tamén os anunciados -por parte do BNG- hoteis con encanto no casco histórico, que non hai nin o primeiro, e os importantes investimentos que se ían facer no castro de Santo Tomé para impulsar este punto como atractivo turístico.
Aínda así, para Gómez Villar o escandaloso é o ocorrido en materia de Industria, dado que, asegura, a concellería non fixo absolutamente nada. Critica que non se moveu nada do posible parque empresarial de Santa Mariña e tampouco se fixo nada para o traslado do matadoiro municipal, mudanza fundamental para o desenvolvemento termal do entorno do campo da feira.
O PEOR
A falta de xestión. Segundo Gómez Villar, o bipartito non foi quen de contrarrestar a crise con accións necesarias e específicas no ámbito do Comercio.
Deixar que iniciativas positivas para o comercio e o turismo se diluiran, a pesares do efecto positivo do Plan de dinamización e do Urban.
Ningún apoio por parte da Xunta bipartita. Cando gobernaba o PP en Ourense, conseguiu de BNG e PSOE na Xunta o Plan de dinamización turística.