Cultura destina 2,9 millóns de euros á dixitalización de salas cinematográficas de España, entre elas de Galicia

A nova orde ministerial de cómputo de espectadores publicarase 'nas próximas semanas'
O director xeral do Cinema, Carlos Cuadros, adiantou este martes que o ICAA está a tramitar convenios de colaboración con diferentes Comunidades Autónomas por valor 2,9 millóns de euros para o plan de dixitalización de salas cinematográficas. A esta iniciativa adheríronse neste 2011 Andalucía, Comunidade Valenciana, Cataluña, Castilla e León, Galicia, País Vasco e Asturias, se ben Cuadros puntualizou que hai outras interesadas que poderían sumarse o próximo ano.

Durante a súa comparecencia na Comisión de Cultura do Senado, resaltou que a 'atención ao imparable proceso de dixitalización é sen dúbida unha prioridade do ICAA' no presente exercicio', e por iso defendeu o sistema público de axudas para 'auxiliar ao pequeno e mediano exhibidor', que permitirá ademais a 'supervivencia dun grande número de cines'.

Cadros adiantou que nas próximas semanas ultimaranse os trámites necesarios para a publicación da nova Orde Ministerial de Cómputo de Espectadores, que terá en conta, aparte dos criterios habituais, os datos de asistencia a festivais, o cómputo de accesos remunerados a unha película determinada a través de Internet, a venda e aluguer de DVD e outros soportes baseados na demanda do espectador.

Esta Orde Ministerial está directamente vinculada á exhibición cinematográfica para o cálculo das subvencións automáticas previstas na Lei do Cinema. Ademais, introduce tamén unha serie de medidas tendentes ao fomento efectivo da igualdade de xénero.

'DECIDIDO FOMENTO DA VERSIÓN ORIXINAL'

Puxo de manifesto tamén Cadros o seu 'firme compromiso de poñer en marcha un plan de medidas destinado a fomentar o dereito dos cidadáns a elixir poder ver as obras cinematográficas na súa plena integridade, a través do decidido fomento da versión orixinal'. Así, expresou a súa vontade de presentar un plan de medidas neste sentido durante a actual lexislatura, 'con todas as precaucións'.

Por outro lado, formulou que os datos de 2010 demostran que o cinema 'resiste mellor a crise' que outros sectores de consumo e ocio, ao tempo que argumentou que as cotas de mercado do cinema español -12,1 por cento en recadación e 12,73 en espectadores- poderían 'variar significativamente' se se conseguise achegar ás películas 'de forma efectiva o seu público natural'.

Sobre este último aspecto, demandou unha maior implicación das televisións privadas, pois 'a colaboración entre televisión e cinema adoita traducirse en resultados positivos para ambos os dous medios'. Así, lamentou que ao cinema se lle esixa 'unha rendibilidade moito maior que a outros ámbitos culturais', e defendeu que o sector cinematográfico obtén 'máis beneficios sociais, como son o emprego ou o traslado da imaxe país que lle é inherente'.

VENDER ESPAÑA COMO MARCA NO ESTRANXEIRO

Precisamente acerca da imaxe de país, subliñou a 'grande aceptación' do cinema español fóra das nosas fronteiras. Ademais, sinalou que o ICAA está a realizar 'importantes esforzos en focalizar os intereses do cinema español cara aos mercados emerxentes onde vender España como marca país a través do cinema', en destinos como India, Brasil, China e Rusia. Concretou que para iso están 'a punto de asinar ou de desenvolver, segundo o caso, convenios de coprodución con estes países'.

Dentro desta promoción do cinema español no exterior, as liñas principais son: Fomento da presenza en festivais internacionais, apoio a mostras de cinema español actual, apoio a presenza de cinema español nos principais mercados e colaboración con mostras de carácter histórico ou cultural.

Cuadros sinalou que as instalacións do novo Centro de Conservación e Restauración da Filmoteca española entrarán en funcionamento no segundo semestre de 2012, ao tempo que apuntou a necesidade dun Plan de Promoción que 'contribúa a outorgarlle ao cinema o valor que merece'.

'NON É UNHA BACANAL DE SUPOSTAS SUBVENCIÓNS'

'Debe ser un elemento máis da nosa cultura, non un lugar de confrontación. O cinema español nin é a bacanal de supostas subvencións a catro amigos, nin a suma de películas de temática guerracivilista. Unha mala imaxe pública da nosa cinematografía non é unha vitoria, é algo que nos prexudica a todos por igual', indicou.

Por todo iso, afirmou que 'chegou o momento de deseñar a oferta legal de contidos na rede con novas fórmulas que permitan transformar ese consumo legal nunha fonte estable de ingresos'. 'Algo que a competencia co produto gratuíto, pero roubado, fai absolutamente inviable para calquera modelo de negocio salvo, claro está, o modelo de negocio dos que se lucran cos produtos roubados', engadiu.

Finalmente, recordou que a dotación económica da que dispón o ICAA para o exercicio 2011 é de 106,5 millóns de euros. O Fondo de Protección á Cinematografía foi dotado este ano cunha contía de 76,7 millóns, mentres 9,1 destináronse á promoción da cinematografía e a diversidade cultural nas Comunidades Autónomas, a través de convenios de Linguas cooficiais.

Te puede interesar