A factoría inglesa Xero Vehículos Eléctricos implantarase en Melón (Ourense) e prevé crear un millar de empregos

Comezará a operar en instalacións provisionais do PTG e estará 'a pleno rendemento' en 2015 cunha facturación duns 287 millóns
A factoría inglesa Xero Vehículos Eléctricos implantarase na provincia de Ourense, concretamente no Polígono Empresarial da localidade ourensana de Melón. A empresa é pioneira en Europa en fabricación de vehículos eléctricos de alta tecnoloxía con autonomía de 200 quilómetros que sacará ao mercado a un prezo moi competitivo, e a súa implantación na provincia prevé a creación de máis dun millar de postos de traballo.

A inversión prevista para a súa implantación na provincia, froito das negociacións realizadas pola Deputación de Ourense a través do Inorde, e co apoio da Xunta de Galicia mediante o Plan Impulsa, segundo destacaron as institucións, alcanzará os 26 millóns de euros, aos que se sumará unha liña de axudas da administración autonómica de 11 millóns.

A empresa Xero Vehículos Eléctricos, xa ten listo en prototipo de vehículo que fabricará de inmediato nunha nave provisional no Parque Tecnolóxico de Galicia, coa intención de estar a pleno rendemento en 2012, unha vez finalizada as obras en Melón, con creación de 1.030 empregos e a produción anual de 20.000 unidades.

O conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, compareceu este mércores nunha rolda de prensa en Ourense para falar desta nova inversión na provincia. No acto, estivo acompañado polo director do Igape, Joaquín Varela; o delegado territorial da Xunta, Rogelio Martínez; o presidente da Deputación provincial, José Luis Baltar, o socio español da factoría, Xullo Mallorca, e dous fundadores da factoría, Oliver Michel e Ian Michel.

Na súa intervención, o socio español de Xero, Xullo Mallorca, explicou que un dos factores fundamentais para que a factoría decidise implantarse na provincia de Ourense se centrou na súa 'loxística' porque se atopa 'preto do Porto de Vigo' e 'todos o que é estar preto do clúster da automoción en Galicia é un factor determinante'.

Destacou a creación que a planta de fabricación deste tipo de vehículos será 'pioneira en Europa' porque 'non existen fábricas especializadas' en montaxes de coches eléctricos'.

Os fundadores da empresa explicaron que a factoría se dedica á fábrica de vehículos de 'volume reducido' e que o seu obxectivo non é 'competir cos grandes fabricantes' no sector dos coches eléctricos, xa que 'existen fabricantes complementarios que é onde está posicionado Xero'.

TECNOLOXÍA E PREZO

Así mesmo, afirmaron que competirán no mercado con 'produto, tecnoloxía, con prezo e prestacións' e que a capacidade estimada da planta ourensana está deseñada para superar os '20.000 vehículos anuais'. De feito, destacaron que a 'plena capacidade' o emprego xerado da factoría roldará os 'mil postos de traballo'.

Os responsables de Xero Vehículos Eléctricos tamén destacaron o potencial que esta implantación terá en Galicia 'en canto ás posibilidades de crecemento que terá este mercado'.

Neste sentido, sinalaron que se centran no deseño dun coche de 'alta tecnoloxía' con 'sistemas de fabricación pioneiros' e 'prestacións moi aceptables' e a 'un prezo moi competitivo', xa que roldará os 18.000 euros máis IVE. De feito, apuntaron a que terá unha capacidade de tres prazas e unha 'autonomía de 200 quilómetros' e que 'os primeiros prototipos estarán moi pronto nas rúas ourensanas'.

VOLTA AO MUNDO

Por último, os responsables da factoría inglesa resaltaron que serán os primeiros fabricantes de coches eléctricos que porá a proba os seus vehículos realizando 'unha volta ao mundo' co que se publicitará 'a nivel mundial' cunha 'visibilidade tremenda para Ourense e Galicia' ademais de 'poñer a proba a súa durabilidade'.

Neste sentido, anunciaron que será o primeiro vehículo no ámbito mundial que utilizará un 'novo método de fabricación de chasis' con 'post it'. 'Seremos o primeiro fabricante que o use a nivel mundial e será un revolución tecnolóxica importante', engadiron.

PLAN IMPULSA

Pola súa banda, o presidente da Deputación Provincial de Ourense, José Luis Baltar, agradeceu tanto ao Inorde, á Xunta de Galicia e ao socio español da factoría a 'discrecionalidad' nunhas 'negociacións rápidas' dunha factoría que 'marcará un antes e un despois na provincia de Ourense'.

Neste sentido, destacou que o proxecto forma parte do Plan Impulsa 'tan deostado pola oposición' e engadiu que 'se non estivese aí o Plan Impulsa a empresa 'non se instalase en Ourense'.

Por último, Baltar Pumar fixo fincapé no millar de empregos que se xerará na provincia coa implantación e o que iso significará tamén 'para as industrias auxiliares do automóbil situadas en Ourense'.

PROXECTO ILUSIONANte

O conselleiro de Economía e Industria valorou que se trata dun proxecto que lles pareceu 'moi ilusionante' e 'unha idea fantástica' cando comezaron as negociacións no mes de setembro. 'E dende aquel momento puxemos a traballar', engadiu.

Javier Guerra manifestou que a implantación da factoría inglesa 'encaixaba' en Galicia onde o sector da automoción 'ten que estar na vangarda de todos os aspectos da automoción'. 'Trátase dun produto diferente, de alto valor engadido que non quere traballar na alta gama', apuntou.

De feito, recordou que a Xunta de Galicia destinou 120 millóns de euros ao sector da automoción' e puxo como exemplo dun dos froitos logrados con esta inxección económica que a factoría Citroën 'tamén fabricará a súa primeira furgoneta eléctrica'.

Javier Guerra insistiu en que a implantación desta factoría en Ourense ten 'especial importancia' no tecido empresarial ourensanos' e supón un 'equilibrio territorial' que precisa de 'apoio socio-económico'.

Neste sentido, tamén analizou outro dos factores importantes para a provincia de Ourense como 'o fomento do emprego', xa que 'estes empresarios se comprometen a unha creación de emprego calendarizado', dixo, con datas concretas 'en 2011, ao redor de 50 postos de traballo, en 2012, entre 134 e 150, en 2013, uns 400 ata chegar no umbral de 2012 aos 1.030 empregos directos'.

Guerra manifestou que cada emprego directo creado en Xero traerá consigo a creación doutros '3 ou 4 postos de traballo' no sector auxiliar da automoción, polo que poderían 'falar de 3.500 ou 4.000 empregos' en 2015'.

O conselleiro tamén destacou que a facturación considerada por Xero Vehículos Eléctricos en 2015 se situará nuns '287 millóns de euros' e que na actualidade 'ten o deseño do coche rematado, o fabricará en Ourense en maio deste ano e tamén durante ese mes se realizará a pre venda e a homologación destes vehículos'.

Tamén Guerra quixo recordar que Galicia é a 'única' Comunidade Autónoma de España que ten 'definidos' os puntos onde estarán situados 'as electrolineras' con '400 puntos que xa están fixados'.

MÁIS DE 135 SOLICITUDES APROBADAS

Sobre o Plan Impulsa Ourense, o conselleiro de Economía e Industria asegurou que dende a súa posta en marcha aprobáronse un total de '135 solicitudes' con investimentos 'por máis de 63 millóns de euros' dende outubro de 2009.

Neste sentido, recordou que antes de que a Xunta de Galicia aprobase o Plan Impulsa, a provincia de Ourense 'non tiña ningún plan, nin branco, nin negro, nin de cor'.

Te puede interesar