José Blanco comprométese a que a obra do tren ao porto exterior de Ferrol sexa contratada en 2012

Pide colaboración aos concellos do PP para avanzar no trazado do AVE e lamenta a 'ansiedade' da Xunta cos prazos
O ministro de Fomento, José Blanco, comprometeuse en Ferrol a que a obra do tren ao porto exterior de Caneliñas (Ferrol) se contrate no ano 2012, no que será a 'actuación máis importante' no ámbito de desenvolvemento económico que o seu departamento realizará nesta cidade, co fin de 'potenciar o tren e as mercadorías' para que a infraestrutura se converta nun 'referente internacional'.

José Blanco asegurou no Concello de Ferrol que en canto o Ministerio de Medio finalice a Declaración de Impacto Ambiental sobre o trazado do ferrocarril, se poderá licitar o proxecto de acceso ferroviario neste mesmo ano 2011, 'co obxectivo de comezar e licitar as súas obras no ano 2012'.

O ministro de Fomento manifestou que 'o acceso ferroviario ao porto exterior é fundamental' para desenvolver 'o potencial de Ferrol e ligar a súa actividade á do resto dos sectores industriais da bisbarra', posto que sostén que 'de nada valen os grandes investimentos como a de Cabo Prioriño -Caneliñas- se non se xera a capacidade económica que as faga funcionar'.

'Non hai nada máis improdutivo que un porto ampliado sen mercadorías, ou un tren sen viaxeiros', asegurou Branco que vinculou a obra do tren a Caneliñas á planificación das infraestruturas ferroviarias que quedou fixada no protocolo que asinou este luns co alcalde da cidade, o socialista Vicente Irisarri, e os presidentes de ADIF e Feve, Antonio González Marín e Ángel Villalba, e que se formula propiciar a integración urbana do ferrocarril en Ferrol.

MARCO DE RELACIÓNS

No acto que se celebrou no Concello, ademais de comprometerse á contratación da obra do tren a Caneliñas -o custo estimado rolda os 100 millóns de euros- , subscribiuse un protocolo que establece o marco xeral que regulará as relacións entre as distintas administracións e entidades públicas para a realización dos estudios técnicos e económicos precisos para dúas iniciativas concretas: a creación dunha estación intermodal adaptada á chegada do AVE, que obrigará o retranqueo da actual, e a creación dunha nova estación de mercadorías.

Para o ministro de Fomento, a zona de Ferrolterra é un lugar que 'lonxe de renderse se soubo reinventar' e que 'está a gañar a batalla ao desemprego', polo que considera preciso que dispoña dun sistema de comunicacións que lle permita converterse nun lugar 'atraente' para inverter, cun tren ao porto exterior que o converta nunha 'ventá de entrada do mundo a España' e un 'retranqueo da estación ferroviaria, que posibilite abrir 'novos espazos urbanos'.

Así mesmo, asegurou que a creación dunha área intermodal de mercadorías no polígono de Río do Pozo e no parque empresarial de Leixa, permitirá crear unha 'das áreas loxístico-industriais mellor configuradas de España'

'DIFICULTADES' POLOS CONCELLOS DO PP

Tras a celebración do acto, preguntado sobre os prazos de chegada do tren de alta velocidade á cidade de Ferrol, José Blanco subliñou que se está a 'traballar no máis importante', en 'definir as novas comunicacións para Galicia', 'tras moitos anos de abandono e de que o Partido Popular non fixese nada'.

Así, puntualizou que 'o primeiro que ten que acontecer para que chegue a alta velocidade a Ferrol é definir o seu trazado'. Para iso, fixo un chamamento ao 'consenso' e ao 'entendemento' e pediu 'aos concellos e aos alcaldes do PP' que non estean a esixir a chegada do AVE ao mesmo tempo que poñen 'dificultades' ao trazado.

'Apelo ao consenso e ao entendemento, porque que eu saiba, polo aire só van os avións, non a alta velocidade, e se os concellos do Partido Popular non cooperan para a definición do trazado, non podemos seguir avanzando', concluíu.

Pola súa banda, o alcalde de Ferrol, Vicente Irisarri, asegurou durante o acto que 'o retranqueo previsto na estación de ferrocarril permitirá a chegada do de Alta Velocidade a Ferrol', pero engadiu que non se está 'obsesionado en exclusiva co AVE' porque 'o que preocupa moito é as mercadorías' e o seu transporte é 'vital' nunha cidade 'de economía produtiva'.

PROTESTAS DO BNG

A chegada do ministro estivo precedida por unha protesta dunha decena de representantes do BNG fronte á Casa Consistorial, que portaban unha pancarta na que figuraba o lema 'Paremos a discriminación, pola mellora das infraestruturas e dos servizos ferroviarios'.

Durante o acto, no interior do Concello, dous edís do BNG sostiveron pancartas nas que responsabilizaban Fomento de que se deixasen 34 millóns de euros 'sen inverter no tren de Ferrol-A Coruña'. Aínda que membros da organización do acto lles recomendaron abandonar a protesta, José Blanco pediu que os 'deixasen, porque están no seu dereito', e lles agradeceu a súa presenza porque asegurou que as súas esixencias 'non molestan', senón que 'estimulan'.

SEN 'ANSIEDADE'

Posteriormente, Blanco trasladouse a Betanzos para participar nun acto electoral e aproveitou para lamentar que a Xunta 'teña ansiedade' acerca dos prazos para a posta en funcionamento da alta velocidade ferroviaria en Galicia e solicitou ao Goberno galego que 'teña un pouco de consideración' ante o traballo realizado polo Goberno central.

O ministro fixo fincapé no 'esforzo' en relación ao AVE a Galicia que fixo o Ministerio de Fomento, á fronte do cal recordou que está un 'socialista e galego', e enmarcou a conxuntura actual no 'momento máis difícil da crise'.

Te puede interesar