O incremento na comunidade galega céntrase particularmente na canle de particulares, onde as matriculacións ascenden a 25.137 (+21,1%).

As vendas de coches crecen un 7,5% en 2013 en Galicia, máis do dobre que a media estatal

As matriculacións de automóbiles alcanzaron as 30.523 unidades o pasado ano en Galicia, o que supón un aumento do 7,5% respecto a 2012, máis do dobre que o experimentado polo conxunto do Estado (+3,3%), segundo datos achegados pola asociación nacional de importadores de automóbiles, camións, autobuses e motocicletas (Aniacam).
As 30.523 operacións da Comunidade galega supoñen un 4,2% do total, que alcanzou as 723.936, segundo estas cifras. En 2012, producíranse 28.394 vendas, un 4,1% do total.

En canto a decembro, o total de matriculacións en Galicia foi de 3.123, un 5,1% das rexistradas no conxunto estatal e un 26,7% máis que as que se levaron a cabo no mesmo mes do ano anterior.

A canle de particulares bota en Galicia un incremento do 21,1% durante o pasado ano 2013, ao chegar a 25.137 vendas, un 6,2% do total. O último mes do ano foron un total de 2.693 operacións nesta canle (6,6% do total), o que supón un aumento do 32,3% respecto a igual período de 2012.

Pola súa banda, a canle de empresas reflicte unha caída do 30,9%, ata 5.214 vendas, un 2,9% do total. En decembro foron 427 os vehículos que se matricularon, o que representa unha caída de dúas décimas en comparación con decembro do ano anterior e un 2,7% do total das operacións nesta canle.

Por último, na canle de alugadores, materializáronse 172 operacións en todo 2013, un 91,1% máis que en 2012 e un 0,1% das operacións do país. O último mes de 2013 rexistráronse tres unidades vendidas, un 0,1% do total e un 50% máis que 12 meses atrás.

Por comunidades autónomas, as vendas subiron en todas as rexións o pasado exercicio, salvo en Baleares (-13,4%) e Madrid, (-2,6%). O maior aumento foi para Canarias (+14,8%).

DATOS ESTATAIS


No conxunto do Estado, segundo datos das asociacións de fabricantes (Anfac), concesionarios (Faconauto) e vendedores (Ganvam), as matriculacións de automóbiles ascenderon a 722.703 unidades o pasado ano, o que supón un aumento do 3,3% respecto a 2012 e a primeira suba nos últimos tres exercicios.

Durante o pasado mes de decembro, as vendas de turismos e todoterrenos eleváronse a 60.513 unidades, o que representa unha progresión do 18,2% en comparación co mesmo mes do exercicio precedente.

Anfac, Faconauto e Ganvam destacaron que os plans PIVE e PIMA Aire de incentivos á compra de automóbiles foron fundamentais para incrementar a cifra de matriculacións durante 2013, se ben precisan que o mercado segue nun nivel 'anormalmente baixo' para o que lle correspondería por renda per cápita e desenvolvemento económico de España.

As tres patronais subliñan que España, grazas aos plans de incentivos, e Reino Unido son os dous únicos mercados europeos que remataron o pasado ano en positivo.

O presidente de Faconauto, Jaume Roura, indicou que, malia o aumento das vendas, 'non se pode falar de bo ano', toda vez que as redes de concesionarios están dimensionar para un mercado de polo menos un millón de unidades.

DESCONTO MEDIO DE 4.000 EUROS


Así mesmo, explicou o crecemento das matriculacións polo impulso dos plans de incentivos e polos descontos aplicados polos concesionarios, con 4.000 euros de promoción media por coche. Por último, expresou a súa confianza en que as redes comerciais vaian entrando en 'números negros' en 2014 e poidan manter o emprego.

Do seu lado, o presidente de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, sinalou que o mercado español está moi lonxe dos 1,2 ou 1,3 millóns de matriculacións que se considera un nivel normal, aínda que apuntou que as redes comerciais comezaron a obter equilibrio nos seus resultados a finais de 2013.

Sánchez Torres, que eloxiou o efecto 'revulsivo' dos plans de incentivos, pediu ao Goberno que adopte 'con rapidez e contundencia' unha decisión sobre a continuidade dos plans PIVE e PIMA Aire, posto que a incerteza 'é moi mala conselleira'.

CANLES


Por canles, as vendas a particulares aumentaron un 18% en 2013, con 398.788 unidades, tras crecer un 35,9% en decembro (40.086 unidades), grazas aos plans PIVE. Desta forma, as entregas a particulares pechan o exercicio cunha cota do 55% sobre o total do mercado.

Do seu lado, as vendas a empresas baixaron un 15,5% no conxunto de 2013, con 190.092 unidades, aínda que en decembro subiron un 3,8%, con 16.684 unidades. A canle de alugadores retrocedeu un 2,1% o pasado ano, con 133.823 unidades, mentres que en decembro o descenso se acentuou ata o 33,3%, con 3.743 unidades.

SEGMENTOS


Por segmentos, o maior crecemento en 2013 correspondeu ao de coches pequenos, cunha suba do 9,5% e un volume de 213.081 unidades, o que supón o 29,5% do mercado total. Pola contra, o maior descenso foi para os todoterrenos grandes, as entregas dos cales baixaron un 32,9%.

O 67,4% dos coches comercializados en España en 2013 eran diésel, fronte a unha cota de penetración do 31,1% para a gasolina e do 1,5% para os automóbiles híbridos e eléctricos.

Te puede interesar