Los pozos del abastecimiento sufrieron daños durante las obras de la autovía Dozón-Ourense

Aldeas de Cea recurren a las fuentes ante la falta de agua

Fuente y lavadero en la localidad de Santrós, en Lamas de Cea. (Foto: Miguel Angel)
Los vecinos de las parroquias de Longos y Lamas, en el municipio de San Cristovo de Cea, están padeciendo durante las últimas semanas sucesivos cortes en el suministro de agua que llega a sus viviendas. Una situación que se repite todos los veranos desde el inicio de las obras (ya concluidas) de apertura de la autovía entre Dozón y Ourense, que atraviesa el término municipal 'e que estragou os puzos de captación do abastecemento, que incluso produciran inundacións da estrada a Seoane, no Carballiño', indica Luis Vázquez, vecino de Eirexavella, en Longos.
La situación es similar en el núcleo de Santrós, en Lamas. 'Aquí podémonos duchar e dispoñer de auga para a lavadora e cociñar unha media de catro días á semana, nos outros tres vémonos na obriga de acudir á fonte do pobo e levar caldeiros para a casa, e a veces temos que lavar a roupa no lavadeiro', apunta María Rodríguez, una de las afectadas.

PROYECTO

Los problemas de abastecimiento también se extienden a otras localidades del municipio, motivo por el que el Concello de Cea dio el visto bueno a un nuevo proyecto de traída de aguas y saneamiento, que había sido elaborado en 2008 por técnicos de la anterior Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible, que dirigía el carballiñés Manuel Vázquez, con un presupuesto de 225.000 euros. Sin embargo, tras la ejecución de los trabajos, 'vemos que os veciños quédanse sen auga cando chega o verán, porque as obras non se levaron a cabo tal e como figuraban na memoria técnica', señala Guillermo Fernández Dopazo, portavoz del PSOE en Cea.
En este sentido, el edil socialista apuntó que 'na parroquia de Cobas surtíanse dun depósito vello de 60 metros cúbicos (60.000 litros) e agora puxeron un novo de 30 metros cúbicos (30.000 litros) que non chega para abastecer de auga ós veciños'.

MEDIDAS

El alcalde de Cea, José Luis Valladares, indicó que 'estou en contacto cos veciños de Lamas e Longos, e nestes intres a falta de auga non é un problema moi grave, pero no caso de que a cousa vaia a máis haberá que tomar medidas'. De la misma opinión es Luis Fernández, presidente de la asociación de veciños de Lamas, 'xa que aínda que nestas semanas detectáronse cortes no suministro, seguramente foron debidos ó incremento da poboación, porque hai moitas familias que pasan as súas vacacións na parroquia durante o mes de agosto e iso repercute nun consumo meirande de auga nas vivendas das aldeas'.

Te puede interesar