El Concello de Carballiño debatirá si retira su Medalla de Oro a Franco

Todavía quedan algunos vestigios de la dictadura, como en esta fuente de Banga.
photo_camera Todavía quedan algunos vestigios de la dictadura, como en esta fuente de Banga.
El Consistorio había acordado ortorgar el reconocimiento el día 4 de septiembre del año 1958

El gobierno de Carballiño presentará en el pleno del próximo 2 de mayo la propuesta de retirar la Medalla de Oro que el Concello acordó conceder a Francisco Franco Baamonde en la sesión plenaria celebrada el día 4 de septiembre de 1958.

La entrega de la medalla, según apunta el alcalde, Francisco Fumega, “tiña pensado facerse o día no que Francisco Franco visitase o Carballiño para inaugurar a liña ferroviaria que permitía a unión das ciudades de Ourense e A Coruña. Ese día tamén se inauguraría a estación do ferrocarril. En realidade, Franco foi recibido na cidade de Ourense polas autoridades provinciais e nesa cidade foille otorgada a Medalla de Ouro da provincia, sendo o paso do caudillo pola villa do Arenteiro moi fugaz no seu destino a Santiago e A Coruña”.
El regidor también comenta que en una entrevista del 9 de septiembre de ese mismo año, el entonces alcalde de Carballiño, Luis Pereira Valeiras, declaraba que “nos hemos visto obligados al aplazamiento de este proyecto, reservándolo para más adelante”.

“O Concello, tomando en consideración a política internacional de resarcir ás vítimas de violacións dos dereitos humanos ao que se adheriu o Estado español no ano 1977, asinando o pacto Internacional de Dereitos Civís e Políticos das Nacións Unidas, e a Recomendación da Asamblea Parlamentaria do Consello de Europa do 17 de marzo de 2006, leva a consideración dos grupos municipais tomar o acordo de proceder a esta retirada”, señala Fumega. 

Además, matiza que, “tendo en conta as disposicións recollidas na Lei de Memoria Democrática, cuxo fin é o recoñecemento, reparación e dignificación das vítimas do golpe de estado, da guerra civil e da dictadura franquista, a revogación tamén pode levarse a cabo a título póstumo tras o falecemento”.

El Concello también decidió recientemente cambiar el nombre de la calle Conde Vallellano por el de María Teresa Miras Portugal. La investigadora fue la última a la que se le otorgó la Medalla de Oro, que también recibieron Manuel Gallego Jorreto, Luis Rodríguez Míguez y José García.

Por su parte, la Diputación ya aprobó por unanimidad su retirada en el 2017, a petición del PSOE.

Te puede interesar