El alcalde considera que ‘os números que manexa a Deputación non difieren dos custes actuais’

El equipo municipal de gobierno aplaza la decisión de adjudicar la recogida de basura

Miembros del PP, BNG y PSOE juegan un partido de tenis usando un contenedor de basura. (Foto: Xoán Baltar)
El servicio de recogida de basuras de Carballiño seguirá hasta el nuevo año bajo la gestión del Concello, una vez que el equipo municipal de gobierno decidió aplazar cualquier decisión sobre adjudicarlo a la Diputación, tal y como había propuesto el concejal de Medio Ambiente. Los portavoces de PSOE y BNG, Carlos Montes y Manuel Amil, coincidieron en ‘estudiar máis a fondo os detalles do convenio coa institución provincial’, si bien el primero destacó que ‘non hai unha gran diferencia de custes cós actuais’.
Los concejales del equipo municipal de gobierno de Carballiño -ocho socialistas y cuatro nacionalistas- mantuvieron ayer una reunión con el fin de debatir la propuesta del concejal de Medio Ambiente, Bernardo García, del BNG, para traspasar la gestión del servicio de recogida de residuos a la Diputación provincial.

Los responsables municipales acordaron ‘aplazar calquera decisión encol da recollida de lixo mentres non se estudien con máis profundidade os detalles do convenio’, señaló Manuel Amil, teniente de alcalde y portavoz nacionalista en la Corporación. En el mismo sentido, el alcalde socialista, Carlos Montes, señala que ‘ademais da proposta da Deputación, tamén temos que valorar a integración do Concello no consorcio no que se atopan outros municipios, pero que tamén abarca outras iniciativas a nivel de programas europeos e de convenios a nivel autonómico’.

Diferencia

El regidor carballiñés, sin embargo, expresó sus dudas sobre la adjudicación del servicio de recogida a la institución provincial, ‘xa que os informes do servicio municipal de Intervención apuntan a que non hai moita diferencia de custes cos que estamos soportando agora, e que rondan os 500.000 euros anuais’. Carlos Montes añadió que ‘é practicamente imposible que tomemos unha decisión encol da recollida de lixo antes de aprobar os orzamentos municipais para o 2010’, mientras Manuel Amil augura que ‘como moito poderemos firmar o convenio coa Deputación no vindeiro mes de xaneiro’.

La Diputación provincial, por su parte, está dispuesta a asumir la recogida y transporte de los residuos sólidos urbanos ‘o lavado e reposición de contedores e a xestión do punto limpo da Medela, cun aforro aproximado de 100.000 euros respecto dos gastos realizados polo Concello no ano pasado’, indicó Bernardo García.

El edil de Medio Ambiente, acompañado por el portavoz del PP en el Concello, Argimiro Marnotes, mantuvo una entrevista el pasado lunes con el presidente provincial, José Luis Baltar, que se comprometió a poner en funcionamiento la perrera municipal -también ubicada en A Medela- para todos los concellos de la comarca carballiñesa. Al respecto, el propio Marnotes reiteró en la noche ‘o meu apoio á idea proposta por Bernardo García, xa que son moitos os municipios da provincia que na actualidade están ben atendidos polo servizo de recollida da Deputación’.

Así, el portavoz ‘popular’ adelanta que ‘o noso grupo apoiará incondicionalmente esta iniciativa no caso de ser trasladada ó pleno da Corporación’. Marnotes añade que ‘é mellor potenciar a Mancomunidade comarcal e non que o Concello do Carballiño xogue a integrarse noutros consorcios nos que prima máis a ideoloxía que os intereses dunha boa xestión’.


Te puede interesar