Varias empresas tienen almacenes en terrenos comunales por falta de espacio en el polígono

La falta de previsión lastra el asentamiento de industrias

Instalaciones industriales en el parque empresarial de Seoane. (Foto: Marcos Atrio)
La falta de previsión del equipo municipal de gobierno de Carballiño retrasará hasta 2012 la habilitación de nuevo suelo industrial, debido a la ausencia de un proyecto concreto y la demora en la redacción de la revisión del Plan Xeral de Ordenación (PXOM) .
Empresas ubicadas en el parque empresarial, como es el caso de Aplicarmetal, mantienen almacenes en terrenos comunales y privados de Seoane, en régimen de alquiler, fuera del área industrial. El alcalde, Carlos Montes, señala que 'mentres non se remate o plan urbanístico non haberá posibilidades para acometer unha dotación de solo industrial, para o que aínda teremos que perfilar a súa ubicación'.

En este sentido, el concejal de Obras y Urbanismo, Manuel Amil, comenta que 'o equipo redactor do PXOM tiña prevista a presentación dun avance antes de finais de ano, pero o cambio no articulado aa Lei do Solo motivou unha reformulación das bases do plan, que cecais non se poda aprobar definitivamente antes de tres anos e medio, debido ós trámites administrativos que hai que seguir'. El edil nacionalista añade que 'a nivel de licencias de obras, aínda é válida a normativa de 1999, pero esta non contempla máis superficie empresarial da que posuimos agora'.


TERRENOS

El gerente de Xestur Ourense, Argimiro Marnotes, asegura, por su parte, que, 'no Instituto Galego de Vivenda e Solo, non se presentou ningún proxecto para a ampliación do parque empresarial do Carballiño, e tampouco se deu o primeiro paso, que é poñer á disposición da Xunta os terreos necesarios dentro do término municipal'. Con el polígono industrial de A Uceira completado y el parque empresarial de Seoane también saturado, las expectativas del Concello carballiñés están en llevar a cabo una ampliación de esta zona entre la antigua carretera a San Cristovo de Cea (OU-204) y el Eixo do Ribeiro, o expandirla en dirección al núcleo de Barón de Seoane, al otro lado de esta última vía, que ya comunica desde la pasada semana la villa de Ribadavia con la localidad lucense de A Barrela.

El regidor carballiñés apunta, al respecto, que 'quizais o máis lóxico sexa a adquisición de terreos no contorno do Barón, a fin de crear unha área industrial conxunta co veciño municipio de Maside'. Un Concello, el de Maside, que ya dispone de un primer avance de su PXOM, en el que reserva unos 400.000 metros cuadrados (40 hectáreas) en la parte norte de Corzos (lindante con el término municipal carballiñés).

Sin embargo, Carlos Montes reconoce que 'nestes intres, a capacidade económica do Concello está moi mermada, debido á reducción de axudas doutras institucións, para acometer un proxecto de futuro industrial'. A diferencia de Carballiño, el Concello de Ribadavia dispone de un proyecto de ampliación de su polígono industrial, si bien la Xunta recortó la cantidad prevista de inversión para este año, de 1,5 millóns de euros, un hecho que fue criticado por el alcalde del municipio, el socialista Marcos Blanco, esta misma semana.

Te puede interesar