El alcalde considera a los nacionalistas ‘cómplices dunha cacicada na que eu non quero participar’

La oposición impone al equipo de gobierno carballiñés la entrada en la gestora del Agader

 Los concejales carballiñeses, durante el pleno desarrollado el pasado jueves. (Foto: Miguel Ángel)
Un acuerdo plenario aprobado mayoritariamente por PP y BNG insta al Concello carballiñés al nombramiento de un representante en el Grupo de Desenvolvemento Rural constituido por asociaciones y municipios de Carballiño y O Ribeiro. El portavoz ‘po pular’, Argimiro Marnotes, presentó una moción de urgencia que no respaldaron los socialistas. Los alcaldes del PSOE de ambas comarcas crearon una gestora para ‘presentar un proxecto alternativo e aberto e fóra do modelo imposto polo PP’.
La ausencia institucional del Concello de Carballiño en la constitución del Grupo de Desenvolvemento Rural (GDR) número nueve del programa Agader de la Unión Europea motivó al grupo municipal del PP carballiñés a presentar una moción de urgencia durante la sesión plenaria del pasado jueves. El portavoz ‘popular’, Argimiro Marnotes, justificó la propuesta, ‘xa que non é lóxico que Ribadavia, que é a cabeceira do Ribeiro esté representada, e Carballiño non esté’.

Cabe recordar que el concejal de Promoción Económica yTurismo de Ribadavia, Xavier Carreira, es uno de los integrantes de la directiva del GDR de O Ribeiro-Carballiño. Así, los ‘populares’ propusieron el nombramiento consensuado en junta de portavoces de un representante en la asociación del Agader, que fue aprobado finalmente por mayoría de la Corporación con el voto favorable de los tres ediles nacionalistas, mientras el equipo de gobierno socialista se opuso.

Gestora

Y es que los alcaldes del PSOE de ambas comarcas y colectivos sociales afines no participaron en la asamblea constitutiva del programa de desarrollo rural, celebrada en el Balneario de Laias. En este sentido, el regidor de Piñor, Francisco José Fraga Civeira, recuerda que ‘nós creamos unha xestora a fin de concurrir ante a Unión Europea con outra candidatura e proxectos abertos a tódalas asociacións veciñais, culturais e de mulleres que desexen tomar parte’.

El socialista Fraga Civeira, también miembro de la comisión ejecutiva de la Fegamp, asegura que ‘non vexo eu ó BNG metido nestas historias, xa que está a defender que se perpetúen os modelos do PP que propugna Rogelio Martínez, o presidente da Mancomunidade do Ribeiro e vicepresidente da Deputación’. El alcalde de Carballiño, Carlos Montes, indicó por su parte que ‘haberá que nomear a un representante da Corporación no Agader, pero o que teño moi claro é que non vou participar nunha asociación que foi constituida ilegalmente’.

El regidor carballiñés añade, al respecto, que ‘a postura do BNG é totalmente contradictoria ó entrar nesa agrupación, convertíndose así en cómplice dunha auténtica cacicada, na que determinados dirixentes do Ribeiro queren ter o control de todo o tinglado’. La constitución del GDR de O Ribeiro-Carba lliño fue avalada por el citado Rogelio Martínez, al asegurar que ‘alí estiveron todos os que quixeron estar e non se prohibiu a ninguén a entrada’.

Los ‘populares’ consideran que ‘o PSOE deu unha orde ós alcaldes para que os representantes das asociacións afíns saíran da reunión de Laias ó ver que non acadaran a maioría da asamblea’. Todo ello porque los votos mayoritarios en la asociación corresponden a los colectivos (un 51%) y el resto a las entidades públicas, como concellos y mancomunidades.

Te puede interesar