Teatro

La organización del Fetega destaca su impacto turístico

fetega
photo_camera Foto de grupo en la clausura del Fetega, que tuvo lugar ayer en Carballiño. (Foto: Xesús Fariñas)
El 68% de los espectadores de la 30ª edición del festival teatral proceden de fuera de Carballiño

El Festival do Teatro Galego do Carballiño (Fetega) bajó el telón en la noche de ayer, tras cinco intensos días de espectáculos, un total de 14, en su 30 cumpleaños y con la nueva denominación "Celso Parada", en homenaje al artista moañés fallecido el pasado mes de agosto.

Un evento que, según valoró la organización ayer en un acto desarrollado en la Plaza Mayor de la villa, batió récords de asistencia, "chegando a superar a cifra de 550 persoas no espectáculo de lume de onte, xoves, que foi ofrecido na praza da Veracruz", indicó su directora, Josi Lage. La actriz carballiñesa, que abandona su puesto al frente del festival por motivos profesionales, destacó, en su valoración, que "nunha porcentaxe superior ó 68%, os espectadores son de fóra do Carballiño, con xente doutras provincias galegas e do resto do Estado".

Esta presencia de foráneos, supone, según Josi Lage, "un gran impacto na socioeconomía desta vila, sobre todo no sector hosteleiro, o cal repercute positivamente na promoción turística e significa que o Fetega é unha referencia moi importante que se debe manter no futuro".

El festival teatral ofreció un total de 14 representaciones "de moi alta calidade", según el jurado

En el mismo sentido, la diputada provincial de Cultura, Patricia Torres, apuntó que "é un luxo poder contar cun evento así no interior de Galicia, que o público está a refrendar coa súa participación e que segue a ser un referente a nivel galego e estatal". Por su parte, el alcalde de Carballiño, Francisco Fumega, agradeció el esfuerzo de los organizadores y les animó "a seguir traballando cara o futuro, xa que contades co noso apoio incondicional"

Por su parte, Manuel Xestoso, como portavoz del jurado del certamen, indicó que "a calidade dos espectáculos deste ano foi moi alta e foinos moi difícil seleccionar ós gañadores, tendo en conta que as montaxes foron moi variadas, pasando da comedia ó drama ou do autobiográfico o propio circo". Precisamente, la comisión seleccionadora  sería la encargada, en la noche de ayer, de anunciar los premios a los dos mejores espectáculos, actriz, actor y monologuista.

Esta gala final fue conducida por Marián Bañobre, directora de la compañía Enconarte Producciones, que protagonizó en el Auditorio municipal la última sesión, titulada  "Monstruación". Además, el actor Miguel de Lira recibió el Premio de Honra del Fetega por su trayectoria artística vinculada al teatro, el cine y la televisión.


Emotivo homenaje a Celso Parada


Las lágrimas brotaron en Josi Lage al recordar a su compañero de reparto Celso Parada en la obra "Nosa señora das nubes", cuyo cartel presidía el acto desarrollado al mediodía en la Plaza Mayor carballiñesa. La actriz dio lectura a uno de los textos de este montaje que compartió con el dramaturgo y actor moañés, que falleció el pasado mes de agosto, y cuyo nombre recibe el Fetega desde este año.

Eduardo Rodríguez, Tatán, que fue amigo de Parada, destacó que "dende finais dos anos 70 ata ó de agora, Celso sempre  estivo  presente e acompañou todo o proceso do que é o teatro galego, e é un referente da historia do teatro galego". Por su parte, la compañera de Celso Parada y cofundadora de Teatro do Morcego, Isabel Ávila, aseguró sentirse emocionada, "xa que a vida, como a arte, está chea de pelexas e contradiccións". 

En nombre de la familia, agradeció a Josi Lage la nueva denominación del Fetega, "que curiosamente tamén cumple 30 anos como a compañía que nós fundamos". Ávila recordó los éxitos alcanzados por Parada en "Misterio cómico", "O lazarillo" y "Os patios da memoria", y deseó que el festival carballiñés "cumpla, cando menos, outros 30 anos". Y, refiriéndose al propio óbito, citó que "un actor nunca morre, muda de palco".

Te puede interesar