La escritora lucense conquistó al público con un discurso donde destacó que 'ningunha reivindicación é imposible'

Teresa Moure: 'A transformación social é unha loita de todo o mundo'

El público congregado en el salón de sesiones de Allariz -a la izquierda- atendió con interés la conferencia de la escritora y lingüista lucense, Teresa Moure - a la derecha-.
La transformación de la sociedad actual, tras el fracaso del modelo capitalista que ha desembocado en la actual crisis social y económica, centró un intenso debate ayer en Allariz con motivo de la conferencia del Foro La Región, el Concello y la Asociación Avinza. 'Temos que loitar por un mundo novo, por unha distinta relación de prioridades. Se a loita obreira conseguiu unha xeira laboral de oito horas, non debemos pensar que ningunha reivindicación é imposíbel', animó la ponente, Teresa Moure, que fue presentada por Teresa Devesa, concejala de Cultura en Allariz.
La lucha para la transformación -proseguía la escritora lucense- debe hacerse desde el conjunto. 'O feminismo non é só causa de mulleres, e os ecoloxistas son algo máis que catro gatos. Estes movementos sociais, como outros, son loitas de todas as persoas con inquietudes', dijo Moure, que considera que 'este xeito de parcelar a loita contra o poder que fixemos ata agora, influiu en que non déramos cambiado o mundo que habitamos'.

Las mujeres, incidía Moure, tendrán un papel fundamental tanto en la reivindicación 'dun mundo mellor' como en el echo de 'pensar por nós mesmos' y 'devolverlles a súa carga ás palabras, algo que non se pode facer sen o compromiso individual'.

En su conferencia, Moure Pereira abogó por instaurar un modo de vida menos competitivo y estresante, más atento a la realidad social y comprometido con los cuidados y con el medio ambiente. Una de las 'opresións' que previsiblemente marcará la transformación de la sociedad es el tiempo: las prisas, la rigidez de horarios y la dificultad para conciliar vida laboral y familiar, dos mundos que deberían ser uno solo. 'A loita deste século será traballar menos, aínda que eso supoña consumir menos', enfatizaba.

La ponente, defensora del eco-feminismo- apuntó que uno de los desafíos ideológicos más importantes que habrá que transformar será la ecología. 'O capitalismo, para medrar, precisou explotar a natureza e non dubidou en acudir a todo canto artefacto ideolóxico lle fixese falta'. De ahí que éste sea uno de los retos de las nuevas generaciones: 'Trátase de mirar pola biosfera enteira, absténdonos de considerala exclusivamente como un conxunto de recursos ao noso servizo'.

Te puede interesar