Adif inicia a escavación da boca Oeste do túnel de Prado do AVE en Ourense

Adif iniciou a escavación en mina pola boca Oeste do túnel de Prado (vía esquerda), que discorre polos termos municipais ourensanos de Vilar de Barrio e Saurreaus, pertencente á Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia en construción.
O túnel de Prado compleméntase co seu homónimo para a vía dereita, obxecto doutro contrato (subtramo Prado-Porto), segundo explica Adif nun comunicado.

Ambos os dous tubos discorrerán paralelos e cada un deles aloxará unha vía. O subtramo túnel de Prado vía esquerda inclúe a execución do emboquille oeste de ambos os dous tubos (esquerdo e dereito).

Segundo sinala Adif, o subtramo está proxectado para unha lonxitude total de 7,7 quilómetros e unha velocidade máxima de 350 quilómetros por hora. Inclúe un túnel de 7.628,8 metros de lonxitude, dos cales 7.486,5 metros se escavan en mina (baixo terreo natural) e 142,3 metros adoptan a morfoloxía de túnel artificial, en ambas as dúas bocas, para mellorar a integración da infraestrutura nas abas.

A sección interior do túnel será de 52 metros cadrados e albergará no seu interior unha vía en placa de ancho internacional (1.435 mm), así como beirarrúas a ambos os dous lados desta con fins de mantemento e evacuación. Prevíronse galerías de conexión entre ambos os dous tubos do túnel de Prado, cunha separación máxima de 400 metros.

A escavación realízase seguindo o denominado 'novo método austriaco' ou método de 'avance e destrúe'. Durante a primeira fase, de avance, escávase a metade superior (bóveda), o que permite abrir a sección superior do túnel para o acceso de maquinaria pesada.

Posteriormente continúase coa segunda fase, denominada de destrúe e por último realízase escavación da parte inferior do túnel co que se pecha a sección (bóveda). O anel do túnel materializarase mediante revestimento de formigón, cun espesor mínimo de 30 centímetros e estará dotado de sistemas de impermeabilización e drenaxe.

Te puede interesar