“Este cóctel non se pode solucionar a mangueirazos”

Jesús Deibe Fernández Simo.
photo_camera Jesús Deibe Fernández Simo.
Jesús Deibe Fernández, doctor en Ciencias da Educación en el Campus, cree que el covid ha “acentuado” problemas que “levabamos tempo vendo”

Jesús Deibe Fernández Simo es doctor en Ciencias da Educación en el Campus y técnico en inserción socioeducativa y advierte del “cóctel ” pospandémico. La sobreprotección familiar y  la escasa tolerancia a la frustración que ya venían advirtiendo antes se ven “exponenciadas” por el aislamiento social de las restricciones y el “efecto grupo”. Y a nivel local, se potencia por la falta de alternativas de ocio y de intervención socioeducativa con la juventud. Por tanto, es de esperar que los episodios “vaian ir a peor”, sobre todo cuando el Concello no cuenta cuanto antes  con equipos de educadores sociales que intervengan en este ámbito. Lamenta el  “rol pasivo” de la Administración local, por utilizar como “único recurso” un hidrocamión que con manguerazos dispersa a los jóvenes: “A violencia xuvenil non se soluciona a mangueirazos. Estanlles dicindo que a vía para resolver conflictos é a violencia”. 

En intervención socioeducativa, cuando se quiere modificar una conducta “ensinamos que esas condutas teñen consecuencias, pero tamén ensinamos a traballar as alternativas para ila reducindo. Que se está facendo con estes xóvenes en Ourense? As condutas non se corrixen a mangueirazos. É unha aberración!”. 

Afección del covid

Cree que el covid ha “acentuado” problemas que “levabamos tempo vendo”, al producir un “letargo na experiencia madurativa”. “Estamos detectando que rapaces con déficit no modelo de aprendizaxe familiar ou déficit de relación con amigos están tendo dificultades para relacionarse. Moitos estiveron bastante tempo sen  relacionarse e iso lles coincidiu con etapas vitais de crecemento. Se  sumas un modelo familiar permisivo. Queren saír e divertirse e moitos non teñen traballada a tolerancia á frustración e se alguén no grupo a lía, iso é un cóctel”. 

Por tanto, llama a contar cuanto antes con equipos de intervención  para trabajar alternativas de ocio para la juventud: “Se os houbera, o que pasa na cidade pasaría, pero sería moito menos contundente. A resposta debe ser proactiva, non pode ser un mangueirazo. Hai que traballar detrás dos rapaces, precisan canalizar a enerxía que teñen”.

Te puede interesar