ENTROIDO

El Entroido, patrimonio contra la España vaciada

Salida de botelos, el personaje del Entroido de Viana do Bolo.
photo_camera Salida de botelos, el personaje del Entroido de Viana do Bolo. (FOTO: ÓSCAR PINAL)
Viana do Bolo trabaja para que la fiesta sea Patrimonio Cultural Inmaterial

La lucha que parece revivir para que el Entroido ourensano se convierta en Patrimonio Cultural Inmaterial de la Unesco, como ocurre con una veintena de carnavales en todo el mundo, tiene un buen aliado en Viana do Bolo: la asociación Robreda.

"Estamos promovendo un recoñecemento do Entroido de Viana, en contacto co Ministerio. Pero é moito mellor que se recoñeza todo o Entroido da provincia", dicen desde la asociación Robreda.

"Levamos catro anos recuperando fotos de 1930, as desputas que houbo de 1918 a 1920...", apunta Jesús Salgado, miembro del colectivo.

Otro integrante de la asociación Robredo, el filólogo Pedro Basalo, apunta a la iniciativa de la Mascarada Ibérica: "É importante que tentemos crear conciencia do que significa o Entroido. A Mascarada ten importancia agora co tema da España vaciada, para que o rural colla pulo. Gustaríanos que o Entroido se recoñecera como Patrimonio Inmaterial, pero é importante facelo a nivel peninsular".

De momento, este colectivo de Viana prepara la documentación necesaria e investiga en las aldea. "A iniciativa popular é a que está recuperando todo. Nós dimos a idea, por exemplo, das manifestacións das comparsas, que sairon o ano pasado e levaban 25 anos sen sair".

Basalo apunta a los retos de "coidar" o Entroido: "Táchannos de puristas, pero é así". 

Te puede interesar