Expertos del Campus hallan un yacimiento romano en Ons

Investigadores del Campus, durante una visita a las excavaciones de Ons.
photo_camera Investigadores del Campus, durante una visita a las excavaciones de Ons.
Los arqueólogos prueban que la isla estaba habitada desde finales del siglo I antes de Cristo

La investigación del Grupo de Estudios de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio (GEAAT) del Campus de Ourense no para de dar frutos. Hace apenas unos días, la primera excavación arqueológica que hacía el grupo en la isla de Sálvora permitía descubrir un importante yacimiento romano. Ahora, los expertos de la UVigo dan los resultados de sus intervenciones en la isla de Ons para descubrir la historia de esta isla gallega. “Agora sabemos con total seguridade que a illa estaba habitada desde finais do século I antes de Cristo e que nela floreceu unha importante industria de salgadura de peixe e de elaboración de púrpura, aproveitando as excepcionais características da súa contorna”, aseguran los expertos. 

Adolfo Fernández, el investigador responsable del proyecto, señala que los resultados fueron “excepcionais”. Una de las intervenciones se localizó en la playa de O Canexol, donde se conocía la existencia de restos de época romana identificados como una factoría de salazón de pez. En la zona hubo dos sondajes, una completa prospección geofísica y una limpieza y registro de todos los restos arqueológicos visibles en el acantilado. “A limpeza do cantil xa indicaba a existencia de máis dunha fábrica de salgadura, hipótese que quedou verificada cos resultados obtidos coa prospección xeofísica, realizada pola empresa SOT Prospecció, que detectou a presenza de dúas fábricas e outras estruturas asociadas ao complexo industrial romano, como unha rampla de acceso desde a praia para subir o peixe cara ás fábricas”, señala el investigador.

“Unha das grandes novidades foi a identificación dun vertedoiro de cunchas de múrices, un molusco utilizado para fabricar tinguidura de cor púrpura en época romana, o que indica que en Ons os romanos ademais de preparar peixe salgado e salsas tamén fabricaban púrpura”, añade. La importancia del hallazgo reside en que “se trata do primeiro taller deste produto documentado no norte da Península ibérica”. 
En cuanto a la segunda intervención, “descubriuse por completo unha gran habitación dunha casa, de planta cadrada que perdurou en uso ata finais do século IV despois de Cristo, unha data precisa grazas ao descubrimento dun conxunto de 31 moedas de bronce desa época no interior da vivenda”.

Futuros proyectos

El grupo de investigación ya trabaja en la próxima campaña: en colaboración con el Parque Nacional das Illas Atlánticas, harán una nueva excavación en el castro y crearán una ruta señalizada. “Grazas á arqueoloxía, o pasado antigo de Ons sae do seu ostracismo e aspira a converterse nun reclamo máis da illa”, afirma Adolfo Fernández.

Te puede interesar