El escritor aborda en un libro todo el trabajo de la Comisión de Monumentos Históricos y Artísticos

Fariña Busto: 'As institucións minguan recursos na cultura'

La labor de la Comisión de Monumentos Históricos e Artísticos de Ourense entre los años 1844 y 1967 ha sido recopilada en un libro que se corresponde al volumen 33 de los anexos del 'Boletín Auriense', que editan el Museo Arqueolóxico Provincial y el Grupo 'Marcelo Macías' de Colaboradores do Museo e Arquivo de Ourense.
El acto de presentación de esta obra, en el que estuvieron presentes el director del Museo Arqueolóxico, Xulio Rodríguez; el autor del libro y presidente del Grupo 'Marcelo Macías', Francisco Fariña Busto; el conselleiro de Cultura, Xesús Vázquez; y el secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo, sirvió para destacar la labor que la Comisión de Monumentos hizo por el patrimonio provincial.

Xulio Rodríguez destacó que 'poucas institucións españolas puxeron tanto empeño na modernización da xestión do extenso patrimonio histórico, arqueolóxico e documental como as Comisións Provinciais de Monumentos', y lamentó que, pese a ello, no son muchos los estudios completos que se han realizado sobre su historia y su funcionamiento. Rodríguez explicó que este libro, donde se recoge y analiza la documentación que este organismo generó, permite saber 'cal é o alcance real da súa influenza, tanto nos seus proxectos como na materialización en realidades concretas'.

Francisco Fariña Busto lamentó que las instituciones alaben el patrimonio cultural mientras 'minguan recursos porque non hai para todo e hai que priorizar'. Fariña destacó que en el trabajo de la Comisión de Monumentos 'hai un nicho de emprego'. Asimismo, recordando la labor de esta institución, el presidente del Grupo 'Marcelo Macías', explicó que 'os intercambios da Comisión coas revistas europeas explican o nacemento da xeración Nós'.

Por su parte, Xesús Vázquez salientó que esta obra 'vén facer xustiza' al trabajo de esta institución y dejar intuir 'a entrega xenerosa e desprendida dos seus integrantes e a vontade de servizo público'. El conselleiro alabó que la Comisión de Monumentos sea un ejemplo a seguir para las administraciones de hoy en día 'velamos pola conservación do legado cultural'.

Te puede interesar