Sanidade ve “histórica” la inversión en equipos de alta tecnología

CHUO (ALFREDO TEJA)
photo_camera CHUO (ALFREDO TEJA)

El gobierno autonómico defiende que los Orzamentos de 2023 son “os máis sociais” y que contribuyen al “reequilibrio territorial” al dar más peso a Lugo y Ourense, mientras la oposición avanza ya enmiendas a la totalidad y tildan de “fraude” el proyecto presupuestario de la Xunta.

El portavoz parlamentario del PPdeG, Pedro Puy, destacó que son unas cuentas que buscan el “reequilibrio territorial”, con más inversión en Lugo y Ourense, y destacó que contienen medidas “eminentemente sociais” como el bono social térmico, la subida de la Risga o el bono alquiler, junto con los avales para hipotecas.

Las consellerías presumen

En la Consellería de Infraestruturas e Mobilidade, destacaron que los más de 41 millones de inversión en materia de infraestructuras viarias en la provincia confirman “o obxectivo da Xunta de seguir impulsando a mellora das comunicacións nesta provincia”, 

Por su parte, desde la Consellería de Sanidade destacaron que 2023 “continuará a ser o dos grandes investimentos para afrontar os grandes retos xa en marcha” en infraestructuras como el CHUO, al tiempo que subrayaron que se prevé un “investimento histórico en equipamento sanitario e alta tecnoloxía”, al consignarse fondos para completar los pagos de contratos licitados en 2022 con fondos Next Generation, hasta 13 millones en equipos para el CHUO.

Críticas nacionalistas

El BNG, principal partido de la oposición, fue muy crítico con el proyecto territorializado de las cuentas autonómicas. La diputada ourensana Noa Presas calificó como “nova fraude de promesas repetidas” las inversiones propuestas. “As contas amosan que non existe proxecto para Ourense e condenan a zona do país coa inflación máis alta á miseria económica”. Además, Presas tildó como “tomadura de pelo” que tras meses con termas cerradas prometan una sede termal “cando é o PP, no Concello e na Xunta, o responsable de que Ourense estivese co termalismo paralizado dous anos e aínda sen recuperar plenamente”. En cuanto a servicios públicos, el BNG critica que “volven recortar o Plan Director do CHUO” y que se centra “por quinto ano consecutivo na urbanización, cando o hospital precisa moito máis, como unha verdadeira unidade de ictus ou de xeriatría”. 

Por último, Presas recordó que es el “orzamento das ausencias”, echando en falta que no haya partidas para construir un centro de salud en O Vinteún, Casco Vello o Mariñamansa, “ademais de ter o CIS Nóvoa Santos como gran promesa, cando leva dous anos no papel e en Lugo e Lalín xa é unha realidade”.  La nacionalista señaló que “algo cheira mal” en la nueva sede y que se “regalan 34 millones aos máis ricos en plena crise de prezos”.

Te puede interesar