DÍA DEL ORGULLO LGTB

Una década orgullosos

<p></p>
photo_camera Organizadores y colaboradores de las Xornadas da Diversidade, ayer en el Local das Vizinhas. (O. PINAL)

En 2007 se celebró por primera vez el Día del Orgullo LGTB en la ciudad, de la mano de Aglet, una asociación que terminó desapareciendo. Agrupaciones vecinales reactivan, ahora, la presencia de este colectivo con las Xornadas da Diversidade.

Este 2017 se cumplen diez años de la primera vez que se celebró el Día Internacional del Orgullo LGTB en la ciudad de As Burgas, gracias al impulso de la Asociación de Gais, Lesbianas e Transexuais (Aglet), hoy extinguida. "Fixeramos carreiras en tacóns e tivemos drags. Foran actos folclóricos, hai que pensar que era a primeira vez e necesitaba difusión. Naqueles momentos tampouco se pensaba na reivindicación como agora", explica Alfredo Domínguez, fundador de Aglet.

"Aquel movemento naceu arredor da Praza Maior e do Trampitán, con moitísima ilusión. Era moi diverso, había xente de tódolos eidos. Foi un proxecto moi ilusionante pero logo diluiuse no tempo", continúa. Domínguez achaca la desaparición de la asociación al "recelo" en la ciudad.

Aglet convivió en el tiempo con el movimiento activista As Lerchas, que precisamente se constituyeron como colectivo en 2007. "Fixeramos unha actividade que se chamaba 'chimpa co armario', na Praza do Ferro, e invitabamos á xente a saír do armario. Tamén fixeramos un test de heterosexualidade, para darlle a volta a esas preguntas que se lle fan ás persoas da comunidade lxtb, para que viran o absurdas que poden chegar a ser. Por exemplo: cando te diches conta de que eras heterosexual? ou pensas que a túa heterosexualidade ten cura? E a xente sorprendíase, caían na conta do discriminativos que podían ser", comenta Natalia G. Devesa, activista feminista que formó parte de As Lerchas.

Este grupo también desapareció con los años, aunque sus integrantes continuaron su lucha de manera individual. Poco a poco, comenzaron a juntarse diferentes agrupaciones vecinales -no estrictamente de gays y lesbianas- que propiciaron que se reactivase la presencia en la ciudad, con la celebración de las primeras Xornadas da Diversidade.

Hoy, precisamente, y coincidiendo con la celebración del Día Internacional del Orgullo, arranca la segunda edición de estas Xornadas. "O formato de asociación hai veces que non funciona para formar un Orgullo, por iso nos xuntamos xente da Masa Crítica, de A Galleira, da Marcha Mundial das Mulleres, entre outros, e constituimos unha asamblea, que incluíra o colectivo pero sendo aberta a toda a cidadanía. Queremos que isto se consolide anualmente", afirma Ángel Amaro, de A Galleira.

Junto a el, también trabajan en la programación de las II Xornadas da Diversidade Alfredo, Natalia y Manuela. Ésta última coordina desde hace un par de meses, la plataforma digital Ourense LGTB Friendly, con el objetivo de sondear el colectivo "para ver como responden" y formar, con el tiempo, una asociación que les represente "e perdure no tempo", reconoce Manuela Gómez.

Deportes, talleres y mesas redondas, en las II Xornadas da Diversidade

Los promotores de las II Xornadas da Diversidade protagonizaron ayer un taller de decoración para engalanar la rúa da Liberdade, referente -por el simbolismo de su nombre- para estas actividades. Hoy a las 20,30 horas habrá una concentración en la alameda do Bispo Cesáreo en la que se leerá un manifiesto reivindicativo. Luego, habrá un desfile "foliadeiro" por la rúa da Liberdade, bajo el lema "Ronda da Liberdade". Los actos se prolongarán hasta el viernes 7, con deportes, talleres, charlas y mesas rondas. La fiesta "Orgúlla-te" clausurará las Xornadas da Diversidade. 

Encontronazo con el Concello por el pago de tasas por ocupar la vía pública

Los colectivosque organizan las II Xornadas da Diversidade denunciaron la "negativa" del Concello "para usar as prazas e rúas de Ourense, e de usalas, o consistorio obriga ao pago de taxas". Por su parte, el equipo de gobierno manifestó que "non recibiu petición algunha de colaboración institucional destes colectivos", matizando que "esta colaboración, en moitas ocasións, supón a exención das taxas por ocupación de vía pública". Y añade: "A concelleira de Asuntos Sociais, Sofía Godoy, mantivo contactos con estes colectivos -sempre por iniciativa da propia concelleira-, ofrecendo a súa colaboración".

Te puede interesar